کرم زینک اکسید، از کرم‌های چند منظوره محسوب می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  کرم زینک اکسید، پماد نام آشنایی است که معمولا در زمان سوختگی پوست و یا جلوگیری از آفتاب سوختگی و .. مورد استفاده افراد قرار می گیرد و امروز  قصد داریم تا به موارد مصرف و فواید و مضرات آن بپردازیم.

 

مصارف کرم چند منظوره زینک اکسید

کرم زینک اکسید، از جمله کرم های چند منظوره محسوب می شود که دارای طیف گسترده‌ای از کاربرد‌ها است. همانطور که می دانید؛ روی یک عنصر معدنی ضروری برای بدن است.این ماده در مقادیر بسیار کم مورد نیاز است، اما نقش عمده‌ای در عملکرد‌های مختلف بدن دارد.


این مطلب را از دست ندهید: راهنمای خرید ضدآفتاب


صد‌ها آنزیم وجود داشته و به طور فعال عملکرد این آنزیم‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در واقع، عملکرد آنزیم همه اندام‌های بدن از جمله پوست وابسته به روی است. پی برده شده که این عنصر در تقریبا همه‌ی سلول‌ها و بافت‌های بدن وجود داشته و به رشد، تعمیر و نگه داری سلول‌ها کمک می‌کند. اکسید روی به ویژه برای بهبود وضعیت پوست مفید بوده و یک جزء معمول کرم‌های مختلف پوست است. اثربخشی کرم زینک اکسید در این واقعیت نهفته است که آنها خواص ضد عفونی کنندگی بسیار عالی داشته که باعث تخریب میکروب‌های سطح پوست می‌گردند. علاوه بر این، باعث سرکوب اثرات هیستامین‌های آزاد شده توسط سیستم ایمنی شده و بنابراین به کاهش التهاب پوست کمک می‌کنند.

مصارف کرم زینک اکسید

مصارف کرم زینک اکسید

باتوجه به اینکه روی یک جزء طبیعی سلول‌های پوست است، هنگامی که این کرم به کار برده می‌شود، مواد مغذی به آسانی جذب پوست می‌گردد. به همین دلیل، این کرم می‌تواند برای درمان تعدادی از بیماری‌های پوستی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین باعث حفاظت از سطح پوست از اشکال مختلف آسیب‌ها می‌گردد.

برخی از مصارف مهم کرم زینک اکسید روی به شرح زیر است:

درمان و پیشگیری از جوش صورت

کرم زینک اکسید می‌تواند به طور مستقیم بر روی بیماری جوش صورت به کار برده شود.


این مطلب را از دست ندهید: راه حل کارآمد برای درمان فوری تبخال


خواص ضدباکتریایی آن باعث کشتن باکتری‌ها شده و خواص ضد التهابی آن‌ها باعث پایین آوردن التهاب پوست می‌گردد؛ بنابراین باعث کاهش جوش می‌گردد. این ماده برای پیشگیری از جوش صورت نیز مفید است. این کرم چربی‌های بیش از حد سطح پوست که تمایل به نفوذ در منافذ پوست و ایجاد جوش دارند را جذب می‌کند. کسانی که پوست آن‌ها مستعد آکنه است و یا این که مدتی است از این مشکل رنج می‌برند، باید از این کرم به طور منظم به منظور درمان جوش موجود و جلوگیری از فوارن بیشتر آن استفاده کنند.

درمان بثورات ناشی از بستن پوشک‌

کرم زینک اکسید برای درمان بثورات پوشک بسیار موثر است. اکسید روی یک ماده‌ شیمیایی قوی بوده و می‌تواند به صورت امن بر روی پوست ظریف نوزادان بدون ترس از هر گونه واکنش خشن پوستی مورد استفاده قرار گیرد. نوزادان کوچک به دلیل رطوبت به دام افتاده در داخل پوشک که یک محیط پرورش ایده آل برای رشد کنترل نشده‌ی باکتری‌ها است، به بیماری بثورات پوشک دچار می‌شوند. در نتیجه، پوست تحریک و ملتهب شده و بثورات پوشک ایجاد شده که باعث ناراحتی نوزادان می‌گردد. کرم یک مانع بر روی سطح پوست ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهد که محرک‌های پوستی با پوست تماس پیدا کنند؛ بنابراین باعث محافظت از پوست در مقابل آسیب بیشتر شده و بهبود سریع‌تر جوش‌ها تضمین می‌گردد.

حفاظت از آفتاب

اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید تاثیر مخربی بر سطح پوست می‌گذارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر می‌گردد. چنین خساراتی می‌تواند به کمک کرم زینک اکسید پیشگیری گردد.

 آیا واقعا به عنوان ضد آفتاب عمل می‌کند؟. هنگامی که شما این کرم را بر روی پوست اعمال می‌کنید، جذب پوست نمی‌گردد، بلکه بر روی سطح پوست به شکل یک سد محافظتی عمل کرده که می‌تواند مانع از نفوذ اشعه‌ی ماوراء بنفش آفتاب به پوست گردد. شما می‌توانید از کرم زینک اکسید به عنوان یک ضدآفتاب برای نوزادان و کودکان کوچک نیز استفاده کنید.

مصارف دیگر استفاده از کرم زینک اکسید

ملاسما یک اختلال پوستی بوده که توسط لکه‌های قهوه‌ای تیره بر روی پوست صورت تشخیص داده می‌شود.


این مطلب را از دست ندهید: زینک اکساید ها جایگزین کرم های ضد آفتاب


استفاده‌ منظم کرم زینک اکسید تا حد زیادی به تسکین علائم ملاسما کمک می‌کند. این کرم می‌تواند برای درمان اگزما نیز استفاده شود که یک اثر آرام بخش بر التهاب و تحریک پوست دارد. صدمات پوستی جزئی مانند بریدگی ها، سوختگی‌ها یا خراش‌ها نیز می‌تواند با زینک اکسید درمان گردد.

کرم زینک اکسید چه مصارفی دارد؟ + بررسی فواید و مضرات

نحوه‌ی استفاده از کرم زینک اکسید

کرم زینک اکسید تنها برای مصرف موضعی استفاده می‌شود. قبل از این که کرم را بر روی پوست خود استفاده کنید، دست و صورت خود را به طور کامل بشویید. برچسپ روی کرم را به منظور بررسی هر گونه دستورالعمل بخوانید. سپس کرم را به میزان زیادی بر روی پوست خود اعمال کنید. اشعه‌ ماوراء بنفش خورشید تاثیر مخربی بر سطح پوست می‌گذارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض خورشید منجر به آفتاب سوختگی، پیری زودرس پوست، چین و چروک و مشکلات دیگر می‌گردد.

چنین خساراتی می‌تواند به کمک کرم زینک اکسید پیشگیری گردد. هنگامی که این کرم را برای بیماری‌های پوستی مصرف می‌کنید، مطمئن شوید که قسمت آسیب دیده‌ی پوست به طور کامل با این کرم پوشیده شده باشد. سپس دست‌های خود را بشویید. با این حال، اگر شما از این کرم برای بریدگی‌ها و سوختگی‌ها استفاده می‌کنید، از یک باند زخم استفاده کنید. در حالی که از این کرم بر روی صورت خود استفاده می‌کنید، مراقب باشید که به چشم، دهان و بینی شما تماس پیدا نکند. اگر این کرم را برای بثورات پوشک استفاده می‌کنید، بهتر است یک بار با پزشک متخصص اطفال مشورت کنید.

شما می‌توانید این کرم را در بسیاری از زمان‌ها بر روی بثورات پوشک استفاده کنید. هیچ گونه عوارض جانبی شناخته شده‌ای در رابطه با کرم زینک اکسید وجود ندارد. این کرم برای همه‌ی انواع پوست‌ها مناسب است. تاکنون، هیچ شواهدی یافت نشده که نشان دهد این کرم با دارو‌های دیگر تداخل دارد. با این حال، اگر فرد به روی یا هر گونه ماده شیمیایی دیگرِ کرم آلرژی دارد، ممکن است احساس سوزش و خارش در فرد ایجاد گردد. اگر شما هر گونه از این واکنش‌ها را مشاهده کردید، استفاده از این کرم را بلافاصله متوقف کنید و با پزشک در این باره صحبت کنید.

فواید پماد زینک اکسید

  • حفاظت از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش (UV)

زینک اکسید، کم ضررترین ماده در کرم‌های ضد آفتاب است که از پوست در برابر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش محافظت می‌کند. وقتی اشعه ماورای بنفش نور خورشید به پوست نفوذ می‌کند، بافت را تخریب می‌کند، سرعت پیرشدن پوست را افزایش می‌دهد و پوست را خشک می‌کند. همچنین خطر بروز سرطان پوست را افزایش می‌دهد.

  •  درمان آسیب‌های پوستی

زینک اکسید اثرات درمانی نیز روی پوست دارد و باعث بهبود زخم می‌شود. همچنین مشکلات ناشی از آفتاب سوختگی و خشکی پوست را کم می‌کند. تحقیقات نشان داده است زخم‌های پوستی در کسانی که دچار کمبود روی هستند، دیرتر بهبود می‌یابند.


این مطلب را از دست ندهید: خواص و مضرات کرم ضد آفتاب


وقتی پماد زینک اکسید روی محل زخم مالیده می‌شود، باعث می‌گردد بدن دارای مقدار زیادی روی گردد که برای ترمیم سلول‌های پوستی لازم است. همچنین این پماد زخم را مرطوب و تمیز نگه می‌دارد.

  • اثرات قابض روی پوست

پماد زینک اکسید مانع تشکیل چربی اضافی روی پوست می‌شود (چربی اضافی پوست را برطرف می‌کند). همچنین پوست را سفت می‌کند. این پماد بعضی اوقات برای درمان آکنه (جوش) به کار می‌رود. زینک اکسید ایجاد لکه‌های پوستی، التهاب پوست و تعداد و شدت آکنه را کاهش می‌دهد.

  • بهبود التهاب پوستی

پماد زینک اکسید همچنین برای درمان ادرار سوختگی در کودکان (سوختگی پوست کودک در پوشک)، اگزما، بریدگی و سوختگی پوست مفید است.

کرم زینک اکسید چه مصارفی دارد؟ + بررسی فواید و مضرات

عوارض پماد زینک اکسید

برخی افراد حساس ممکن است به این پماد، حساسیت نشان دهند. بیشتر افراد هیچ مشکلی هنگام استفاده از پماد زینک اکسید ندارند، اما برخی افرادی که به این ماده حساسیت دارند ممکن است دچار عوارضی شوند.


این مطلب را از دست ندهید: بهترین روش برای رفع سوختگی کشاله ران


این عوارض عبارتند از:

  • خارش پوست
  • سوختگی
  • سوزش
  • تیرگی پوست

اگر برای بهبود سوختگی پای کودک در پوشک از کرم‌های حاوی زینک اکسید استفاده کردید و کودکتان دچار حساسیت پوستی شد، ممکن است این حساسیت به علت ماده معطر موجود در این کرم‌ها باشد؛ بنابراین نوع بدون عطر را برای کودک خود امتحان کنید.

تداخلات دارویی کرم زینک اکسید

پماد زینک اکسید هیچ نوع تداخلی با دارو‌ها نشان نداده است.

موارد احتیاط برای استفاده از کرم زینک اکسید

  • اگر می‌دانید که به هر یک از مواد موجود در پماد زینک اکسید حساسیت دارید، از آن استفاده نکنید.
  •  اگر بعد از مصرف این پماد دچار عارضه‌ای شدید، دیگر از آن استفاده نکنید و به پزشک متخصص پوست مراجعه نمایید.
  •  اگر از این پماد به عنوان یک ضد آفتاب استفاده می‌کنید، دور چشم‌ها نمالید.
  •  این پماد فقط برای مصرف خارجی (روی پوست) است.


انتهای پیام/

برچسب ها: کرم صورت ، زینک اکسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام این کرم واسه کک های قدیمی هم خوبه من صورتم پر از ککو مک هست از وقتی اینو میزنم فکر میکنم بیشتر نمایان شدن اگر خوبه و ادامه بدم چطور مصرف کنم که سفید نزنه روی صورتم چون گفتید زیاد بزنیم سفید میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۶ تير ۱۴۰۱
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
من ی لک خیلی کوچک روی صورت دارم روزی چند بار استفاده کنم از این پوماد زینگ ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
حسنزاده
۱۷:۱۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
برا جوش فقط محلول اریترو مایسین۴%درصد عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
اصلا برای زیر بغل استفاده نکنید.تمام غدد لنفاوی درگیر میشه و ناحیه متورم و دردناک میشه بشدت تمام و حتی کاملا حس میکنی که تبدار شده ...یعنی فاجعه
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۰۳:۰۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
سلام من خال هامو لیزر کردم حالا جاشون قرمز ویه کوچولو صورتم با ساخ سوز سوخت و یه لکه کمرنگ بود اونم لیزر کردم حالاجاش خیلی قرمزه سه هفته هم هست که از پماد ترمیم کننده سی گل استفاده میکنم ولی به نظرم تاثیری نداره.حالا پماد زینک اکساید مینو۲۵براجای قرمزی خوبه؟تاثیرداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام ببخشید من کرم زینک رو خریدم میزنم صورتم تا کی بمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
زهره
۲۲:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
من بهد از لیزر از زینک استفاده کردم وارد چشمم شده چکار کنم ضرر نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
هویدا
۰۱:۱۷ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام پماد اداپالن برای لک و آفتاب سوختگی خوبه شب ها صورت و تمیز بشوری بعد پماد اداپالن بزنی اما بعداز سه روز صورت پوسته پوسته میشه و خارش میگیره باید قطع کنی و بعداز سه روز دوباره بزنی تا دو مرحله البته نباید دور چشم و لب و سوراخ دماغ زد من امتحان کردم یک دوره کمرنگ شدن ولی چون پاهام و برای میخچه جراحی کردم نتونستم دوره دوم و بزنم پماد زینک اکسيد و دکتر جراح برام نوشت زدم روی بخيه های میخچه خیلی خوبشون کرده میتونم روی پاهام راه برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام من ی هفته هست ک عمل کردم ،طحالم رو برداشتن ایا برای جای بخیه روی شکم خوبه استفاده کنم،ایا جای بخیه رو میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۲۹ دی ۱۴۰۰
من اخرش نفهمیدم کرم زینگ اکساید برای زیر بغل زرر داره یا مفیده چون بعضی ها می گن بوی بدم را خوب کرد ولی بعضی ها میگن زیر بغلم ورم کرد حالا کدامش درسته لطفا یک منبع درست جوابمون را بده تا بدونیم استفاده کنیم یا نه
Iran (Islamic Republic of)
Hadis
۲۰:۰۵ ۱۳ دی ۱۴۰۰
من میخام پوست صورتم روشن شه تاثیری داره یا نداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۱ دی ۱۴۰۰
سلام.خسته نباشید.من رو دماغم جای ناخن بچممم قرمزی زده حالت لک صورتم حساسه این پماد کمکی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۸ دی ۱۴۰۰
سلام خیلی جاها اونو بعنوان یه پماد ضد خارش معرفی میکنن،بعد شما توی لیست عوارضش خارش پوستو نوشتید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۲۲ آذر ۱۴۰۰
سلام اگربعدازمدتی کرم استفاده نکنم ممکن لک وجوش صورتم برگرده یا اینکه برای همیشه باید استفاده کنم،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
من اینو استفاده کردم صورت جوش داشت خیلی باید بگم ۶۰درصد خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ریحانه
۱۹:۳۲ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
صورتم جوش زده ب اصلاح صورت حساسیت داشتم الان چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
Niusha
۲۱:۳۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
سلام من از این پماد استفاده میکنم عالیه
من قبلا دستام تیره بود از این پماد به مدت ۱ماه هرشب قبل از خواب میزدم دستام واقعن روشن شده بودن
برای زیر بغل هم عالیه واقعا بعد حمام بزنی دیگ بوی عرق نمیگیری ولی میگن که خطرناکه و سرطان زاست منم استفاده نکردم دیگ
Iran (Islamic Republic of)
A
۲۱:۳۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
اصلا خوب نیست وقتی میزنی و چند روز دیگه صورتت کاملا خیس بشه تمام صورتت دونه میزنه اصلا برای هیچی خوب نیست بیشتر لکه ایجاد میکنه افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۵:۱۸ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
سلام من ۱۳ سالمه صورتم جوش داره وجای جوش هم داره پوست صورتم تیره است نمی دونم چی کار کنم پوستم خوبه شه تورا خدا جوابم رابدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۷ مهر ۱۴۰۰
سلام من صورتم روش جای جوش مانده و سوراخ شده روی دماغم هم یه چیزهایی سر سیاه است نمی دونم چه کا رکنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۲:۴۶ ۲۲ تير ۱۴۰۰
سلام من از بچه گی کک و مک دارم رفتم دکترخوبنشدگفتن که شب وروز میکنه یعنی چندروزبیرنگه چند روزم پررنگ میشه میخواستم بدونم بااین پمادزینگ خوب میشه یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
عالی
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۲:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی خوب بود♡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ایا برای تیرگی بدن خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام صورت من عفونت قارچ داره چند بارهم دکتررفتم خوب نشدم لطفا راهنمایی کنید چی خوبه خیلی کلافه شدم تکه ای ازصورتم قرمز شده وخارش داره ممنون میشم اگ راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۱ دی ۱۴۰۰
پماد تریامسینولن ان ان
پماد کلوتریمازول
ترکیبی استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سلام من برای جوش هام از این پماد استفاده میکنم آیا واقعا سرطان زا هس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۰۱ فروردين ۱۴۰۰
پماد زینک اکساید برای نماندن جای سوختگی اثری دارد یا ن ؟ با زدن پماد زینک جای سوختگی باقی نمی‌ماند؟
Iran (Islamic Republic of)
••
۲۳:۳۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام
آیا پماد زینک اکساید برای رفع سوختگی و آبله مفید است ؟؟
یا جایی از آبله باقی می‌ماند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۳ دی ۱۳۹۹
خواستم تجربه ام رو با بقیه به اشتراک بزارم...من بعد از کلی تحقیق از پماد زینک اکساید برای زیر بغلم استفاده کردم بعد از دوماه. بدنم واکنش حساسیتی نشون داد وغدد لنفاوی زیر بغلم متورم ودردناک شد ..خیلی اذیت شدم تا بهبود پیدا کرد ...لطفا لطفا برای زیر بغل وهرجایی از بدن که غدد لنفاوی هست استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۹:۰۱ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام من دستم باآفتاب خال پیدا کرده ورفتم دکتر پوست پماد اکسید زنگ بهم داده آیا خوبه برای خال ممنون میشم اگر جواب بدی
Iran (Islamic Republic of)
متی
۱۹:۵۳ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
مرسی از مطلب مفیدتون
منم میخوام تجربمو با بازدید کننده ها به اشتراک بزارم شاید مفید باشه
من پوستم بسیار حساسه و یکبار با کرم موبر سوخت به طرز وحشتناک
یعنی چونم و پشت لبم بود بیشتر
این سوختگی طوری بود که انگار آب جوش ریختن رو صورتم
خلاصه که پماد زینک اکساید منو نجات داد... تا چن روز تند تند تمدید میکردم
روز سوم راحت از خونه رفتم بیرون
پوستم از اولشم بهتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام من چندین سال پوستم لک داره اما چون جنوب کشور هستیم آفتاب سوختگی زیاد روی پوستم دیده میشه وپوستم زیاد خشک میشه وزیر چشمم هم خ سیاه شده آیا میشه این محصول زینک اکساید استفاده کرد

آیا کرم زینک اکساید یا پمادش مفید تر ممنون میشم راهنماییم کنید دوستم هم کمی شاه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من قبلا قارچ پوستی داشتم خارش این بیماری متوقف شده ولی لک های پوستی مونده با این کرم درست میشه? چند ماه بزنم؟
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۲:۲۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
این پماد برای سوختگی خوبه؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۸:۰۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
اگه زیر بغلتون بو میگیره بعد حمام یکم بزنید اصلا بو نمیگیرید ولی یادتون باشه سری بعد که رفتین حموم تمیز بشورید جاشو
Norway
شادی
۱۳:۰۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام. ببخشید کرم زینک با پمادش فرق میکنە؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۱۴:۵۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوبه عالیه برای جوش
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۲۲:۰۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۹
عالیهههههه
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۶:۱۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوب هست
Iran (Islamic Republic of)
asal
۱۹:۰۷ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
واقعا از این کرم بهتر پیدا نمیشه خیییییلی خوبه مخصوصا برای خانوما
Iran (Islamic Republic of)
Yas
۰۰:۵۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
برای رفع تیرگی پوست هم تاثیر داره؟
Iran (Islamic Republic of)
F.s
۰۰:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
آیا از پماد زینک برای جوش صورت استفاده کنم یا کرم آن.
Iran (Islamic Republic of)
مانیا
۲۰:۴۶ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام ببخشید برای کبودی بدن هم میشه استفاده کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام پماد زینک برای جوش پیشانی خوب است یا نه
Iran (Islamic Republic of)
Maedeh
۰۲:۲۲ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید استفاده از این کرم برای جوش وقتی که خوب شد بعدش برگشت هم داره
Iran (Islamic Republic of)
Maedeh
۲۳:۵۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام.ببخشید روزی چند بار باید از این کرم استفاده کرد.من صورتم خیلی جوش داره و هر کاری کردم هیچ اثری نکرد بلکه بدترم شد.چند بار باید استفاده کنم.چقدر باید بذارم روی صورتم باشه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۱۶ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام میگم کرم زینک باید چند ساعت روی صورت بمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من میخواستم از این کرم برای رفع سیاهی واژن که بر اثر ژلیت هست استفاده کنم ایا جواب میگیرم یا نه؟؟ضرر داره یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
واسه رنگ تیره واژن خوبه ولی بهتره استفاده مکرر نشه، عوارض هم داره
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۴۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۰۹ ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
زهرا عارف
۰۰:۴۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید پسرم ندونسته قاشق و روی گاز کمی داغ کرده و گذاشته روی بازوی دخترم از چه پمادی استفاده کنم که ردش نمونه؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید . ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۳ فروردين ۱۴۰۰
عسل استفاده کن
Iran (Islamic Republic of)
HTK
۲۳:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام ببخشید چرا نباید دور چشم استفادع کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
با سلام میخواستم بدونم کرم زینک رو چند بار در روز استفاده کنم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۷:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من صورتم جوش میزنه جاشم میمونه این کرم ب نظرتون خوبه ؟
Iran (Islamic Republic of)
Arian aedan1
۰۱:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام برای جای،گودی آبله مرغان مناسبه و بهبود میده جای آبله مرغان رو
Italy
ناشناس
۰۶:۱۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام خانوم روغن گل بنفشه طبیعی برا زخم عالیه حتما امتحان کتید.
Iran (Islamic Republic of)
nakisa
۱۰:۴۷ ۲۱ تير ۱۳۹۹
عالیه خدایی خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
پروانه عباسی
۱۵:۳۰ ۲۰ تير ۱۳۹۹
تورو خدا جواب منو بدین .همسرم توحادثه برق گرفتگی برق از چندین ناحیه بیرون زده الانم یک ماهه که زخماش هنوز خوب نشده بهترین روش درمان این زخمها چیه
United States of America
Somayeh Shirkhanpour
۰۱:۲۸ ۲۰ تير ۱۳۹۹
سلام آیا برای جای لکه تب خال که زیر لب افتاده میشه استفاده کرد؟
و میشه به صورت روزانه به جای نرم کننده صورت استفاده کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مارال
۱۱:۰۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۹ تير ۱۳۹۹
سلام من زیر بغلم خیلی عرق میکنه و خیلی تیره شده.جدیدا هم خیلی بوی بد گرفته.میشه بگید از این کرم استفاده کنم موثر هست یا ن؟
Iran (Islamic Republic of)
Niloo
۰۱:۵۷ ۲۲ تير ۱۳۹۹
واسه زیر بغل اصلا استفاده نکنید باعث تورم غدد لنفاوی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام ایا میشه به عنوان کرم ضدافتاب ازپمادزینک استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
هاجر صباغیان
۲۳:۰۲ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام برا لک قهوی صورت ولی قدیمی چند سال زده میتونم استفاده کنم چطور استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۱۸:۱۱ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام ...اثر ضدآفتاب داره میشه به عنوان ضد آفتاب استفاده کرد آیا برای هر سنی
South Africa
معصومه حسینی
۱۹:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام میخواستم بپرسم اشکال نداره همیشه استفاد کنم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
این کرم فوق العادست من 15 سالمه و مشهدم واقعا خوبه واسه جوش های سورتم استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
چطوری استفاده میکردی


روزانه چندبار میزدی ب صورتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام من ی هفتس دارم استفاده میکنم الان دوروزه بعد از استفاده دور لبو دهنم سوزش و خارش داره
پوست صورتم هم کمی تیره شده
الان باید چکار کنم کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
آرین
۱۴:۲۶ ۰۵ تير ۱۳۹۹
سلام احتمالا شما حساسیت دارید ، چون اگر کسی حساسیت داشته باشه همین علاٸمی که شما دارید رو داره مثل تیره شدن پوست ، سوزش و خارش صورت و اطراف دهان و لب
Iran (Islamic Republic of)
Nazanin
۱۲:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این کرم فوق العادست من یک ساله دارم از زینک اکساید استفاده میکنم واقعا اسمشو گذاشتم معجزه جای جوشامو از بین برده منافد صورتم کم کرده زیر بغلمو سفید کرده دور مچ پام بخاطر افتاب سوخته بود الان اونم سفید شده هیچ عوارضیم نداره
Iran (Islamic Republic of)
Somaye
۲۳:۰۲ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام، من صورتم خیلی صاف و شفاف بود بعد یهو جوش زد، میکرونیدلینگ انجام دادم بهتر شد، اما حالا جوشاش زیر پوسی زیاد میزنم و صورتمم خیلی قرمز و تیره شده، میشه راهنمایی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۳ تير ۱۳۹۹
صابون زردچوبه اصل عااالیه و جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
حشمت
۲۳:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
اقاموز چقد گرون شده بجاش هیچی نخورید چون هیچی جای موزو نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۰۲:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خیلی عالی بود
خیلی مطالب خوبی داشت
Iran (Islamic Republic of)
حانیه
۱۸:۱۴ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سلام برای روشن شدن پوست چه راهکاری دارین ؟؟ لطفا تجربه هاتون رو بگید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۷:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
منم دارم واس تیرگی پوست استفاده میکنم.دو روز دارم استفاده میکنم ولی هنو اثری نداشته
Iran (Islamic Republic of)
m
۱۷:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
منم دارم واس تیرگی پوست استفاده میکنم.دو روز دارم استفاده میکنم ولی هنو اثری نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام هنوز استفادهنکردم همه میگن خوبه مبخام استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خيلي كرمه خوبيه مخصوصا براي جاي جوش من يه هفته ازش استفاده كردم
خيلي سريع جاي جوشام رفت و سفيد شد خيلي عاليه به طور مداوم استفاده بشه واسه برطرف كردن جاي جوش فوق العاده اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا عالی بود دو روز استفاده کردم خیلی تاثیر گذار بود ولی روی بوروشور نوشته عوارضش تیرگی پوست
Iran (Islamic Republic of)
نلی
۰۰:۵۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من میخام تجربه خودمو دراختیارتون بذارم درمورد جوشهای پوستم
من خیلی هزینه کردم میکرودرم کردم سه بارپوستمو انواع و اقسام داروهای ساختنی و گیاهی امتحان کردم هیچکدومش نتیجه خوبی واسم نداشت
تجربه من در مورد جوش صورتم اینه که سالیانه دوبار اوایل بهار واوایل پاییز حجامت بریین باراول از پشت بندازین و دفعه های بعدشم از چونه نگران اینم نباشیین ک جاش بمونه و این حرفها فوایدش بیش از معایبشه دستور پیامبرعزیزمونم هست واسه بدن خیلی مفیده
من دوساله ک حجامت میرم و هیچ جوشی نمیزنم امتحان کنید و نتیجه مثبتشو ببینین منم دعا کنین
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۰:۰۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای رفع تیرگی پوست هم.موثر است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مطلب مفید وکامل بود متشکریم
Iran (Islamic Republic of)
نلی
۲۳:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ،من خالم و لیزر کردم گفتن از این زینک بزن خوب میشه جاش نمیمونه
امیدوارم نتیجه خوبی بده
Iran (Islamic Republic of)
Dorsa
۲۰:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا عالیه برای رفع تیرگی زیر بغل یا قسمت های تیره بدن بسیار مفیده و میتوان بعد از ۱ بار استفاده کردن تاثیرش رو دید واقعا بی نظیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خوبه کرم زینک اکساید عالیه
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۶:۰۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام توروخدا یکی جواب منو بده
من رفتم داروخونه برا جوشام ی کرم ضد جوش و ی صابون بهم داده ک در روز ۲بار ازش بزنم
حالا چنروزه ک دارم استفاده میکنم انگار صورتم خشک شده دور چشم پف کرده و یخورده چروک ورداشته
وقتیم از کرمش میزنم صورتم خیلی خارش و سوز میزنه
حالا بنظرتون من میتونم از زینک استفاده کنم؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره استفاده کن براش خوبه
Iran (Islamic Republic of)
وحدتیان
۱۲:۱۴ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما هردارویی برای صورتت داری اسفاده نکن دیگه از داروخانه صابون بچه مارک گلمر golmarساده و بدون بو رو تهیه کن شب قبل خواب صورتتو بشور بعدش یک مقدار کرم آبرسان بزن ک از خشکی در بیاد پوستت بعده چنددقیقه پماد زینک رو به تمام صورتت بجز زیر چشم بزن و بخواب مطمئن باش جواب میگیری از خوراکی هایی مثل خاک شیر -خیار هم خوبه استفاده کنی اگه وقتشو داشتی ماسک خیار هم تو طول روز کمک میکنه به رونده بهبودت
Iran (Islamic Republic of)
Behrooz
۲۳:۰۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من فقط واسه زیر بغل استفاده میکنم عالیه ب شدت عرق میکنم ولی بویی رو حس نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۲۱:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
سلام,من چند ساله که ازش استفاده میکنم,هم برای التهاب و جای جوش که قرمز شده,هم برای بوی زیر بغل, خیلی خوبه ازش راضیم,واقعاهرچقدم عرق بکنین نمیذاره بویی رو حس کنین چون نمیذاره باکتری ها رشد کنن
Germany
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم باعث نمیشه که جوش بزنی ؟آخه چربه وسنگینه،البته میگن جذب پوست نمیشه مثل محافظ روی پوسته
Iran (Islamic Republic of)
افسانه حاتمی
۱۲:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
من استفاده کردم تاثیرش فوق العاده بود تمام جوشامو خوب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام برای اگزما و قارچ پماد کالاندولا عالیه برای من ظرف ۲ هفته قارچ بدنم رو از بین برد هیچگونه عوارضی نداره حتی برای صورت رنگ دستهام ۳ درجه سفید تر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
واس لک صورت آب پیاز بزنین و واس جوش صورت سفیده تخم مرغ یا نشاسته بزنید من و دوستم تجربه کردیم خداییش انقد خوب نتیچه دادن مثل بمب اتم عالیه استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۴:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام.ببخشید نشاسته رو چطور مصرف کردید؟
Germany
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزم نشاسته رو باید باماست قاطی بکنی بزنی از شل بیوتی یاد گرفتم،کنار اینا روتین پوستی مناسب باید داشته باشی،زینا گرام توپیجش کامل گفته متخصص پوست وکلینک داره واقعا عالی عزیزم خیلی کمک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۰۹:۴۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خیلی عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
Me
۰۹:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خدا خیرشون بده من شب زدم صب پاشدم شاید شصت درصد جای جوشام رفته بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام خسته نباشی ببخشید واس بعداز پلکسر کردن خط اخم خند باید چه پماد استفاد کرد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
سلام من خالهای روی صورتم را با لیزر برداشتم دکتر گفتند که از کرمهای ترمیم کننده استفاده کنم آیا میتونم زینک اکساید استفاده کنم برای اینکه جای خاله ام لک نشه اثر داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۲:۴۶ ۲۳ دی ۱۳۹۸
پماد زینک روی زخم باز واسه جوش گرفتن موثره؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۹:۰۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
سلام من صورتم جوش زیاد دارع دکترم رفتم صورتم بد تر شده ب نظرتون استفاده کنم
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۰۲:۲۶ ۱۲ دی ۱۳۹۸
یاخدااااااا،چه سوالات عجیبی کردین همهههه،هرچی که دراین مطالب بودو دوباره سوال میکنین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۲ دی ۱۳۹۸
روغن کرچک برای سیاهی دور چشم فوق العادست
۱۲
آخرین اخبار