مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۱ درصد از مدارس غیردولتی استان در فضا‌های احداثی و ۱۸ درصد در فضا‌های خریداری شده فعالیت دارند .

فعالیت ۱۱ درصد از مدارس غیر دولتی قزوین در فضا‌های احداثیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خیرالله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ۱۱ درصد از مدارس غیردولتی استان در فضا‌های احداثی و ۱۸ درصد در فضا‌های خریداری شده در حال فعالیت هستند که از امکانات دولت برای خرید این فضا‌ها استفاده کرده اند.

رحمانی افزود: در حال حاضر ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در برخی مناطق استان همچون، سورتک، ملاصدرا و پونک، ساختمان‌های سربه فلک کشیده داریم، اما حتی یک متر فضای آموزشی در این مناطق وجود ندارد.

رحمانی گفت: شهر قزوین و شهرک‌های متراکم از نظر فضا‌های آموزشی در تنگنا هستند و ۷۱ رصد مدارس غیردولتی از فضای استیجاری استفاده می‌کنند که از نظر استحکام بنا دارای مشکل هستند که اگر این مشکل برطرف نشود سال ۹۸ با مشکلات عدیده در این خصوص مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به اردوگاه شهید بابایی یانس آباد گفت: این اردوگاه ظرفیت تبدیل به مکان بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت دانش آموزی است و به دلیل موقعیت ممتازی که دارد استان‌های البرز، تهران، زنجان و شمال کشور می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.

وی گفت: مستند سازی اردوگاه و حل مشکلات زیربنایی، انشعاب آب، برق، گاز و تلفن انجام شده است و بخش‌هایی از اردوگاه به روکش آسفالت نیاز دارد، اما مهمترین نیاز در شرایط فعلی حصارکشی است تا بتوان اقامت دانش آموزان را فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار کرد: این مجموعه ارزشمند بیش از ۱۲۱ هکتار وسعت دارد که در حال حاضر ۹۶ آپارتمان و ۲۴ واحد ویلایی با زیربنای ۶۵ متر در فضای داخلی محوطه موجود و تعدادی از آن‌ها بازسازی و آماده بهره برداری است.

رحمانی عنوان کرد: اردوگاه یانس آباد دارای یک سالن ورزشی زیبا و بزرگ و یک سالن آمفی تئاتر هم در دست احداث است و با داشتن فضای سبز مناسب می‌تواند یک اردوگاه ملی برای برگزاری برنامه‌های تفریحی و آموزشی باشد.

انتهای پیام/ک

۷۱ رصد مدارس غیردولتی از فضای استیجاری استفاده می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.