معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت:در حال حاضر ۳۲۰ هزار مستأجر با آستان قدس رضوی در ارتباط هستند.

۳۲۰ هزار مستأجر با آستان قدس رضوی در ارتباط هستندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مرتضی حقیقی معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور، موقوفه آستان قدس رضوی است، گفت: ۴۳درصد از اراضی مشهد موقوفه آستان قدس رضوی است که در راستای کاربری‌های شهری از جمله مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، بهداشتی، معابر و سایر کاربری‌های خدماتی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی وظیفه اصلی آستان قدس را حفظ و نگهداری از املاک وقفی عنوان و تصریح کرد: ما سه دسته بندی در رابطه با وقف داریم؛ زمین‌های شهری، بافت روستایی و زمین‌هایی با پتانسیل ویژه که باید در رابطه با آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با بیان اینکه صیانت از املاک موقوفه مهمترین وظیفه آستان قدس رضوی است، سند دار کردن و طرح دار کردن زمین‌ها را مهمترین الویت‌های آستان قدس در جهت حفظ و نگهداری اراضی برشمرد.

حقیقی به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از اراضی خود به ایجاد اشتغال پرداخته تا گامی در جهت رونق تولید بردارد. بر همین اساس اقدام به ایجاد کارگاه‌های صنعتی، شرکت‌های دانش بنیان، فعالیت‌های کشاورزی و. کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اراضی روستایی نیز بحث تقویت توانمندی روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان در دستور کار قرار گرفته است که در همین راستا سال گذشته بحث لایروبی قنات‌ها در گناباد انجام شد.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: در مشهد ۳۲۰ هزار مستاجر داریم که هر چه میزان رسیدگی به وضعیت آن‌ها در خصوص اجاره بهاء و تجدید اجاره را سرعت بدهیم به نفع مردم است.

انتهای پیام//ف.ح
 

در مشهد ۳۲۰ هزار مستاجر داریم

برچسب ها: آستان قدس رضوی ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.