رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۴ هزار هکتار دیگر از اراضی سیل زده این شهرستان از آب خارج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیخسرو چنگلوایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به فروکش کردن سیلاب در مناطق غربی، مرکزی و شمالی استان گفت: ۱۴ هزار هکتار دیگر اراضی سیل زده استان با کمک مردم و بهره برداران محلی از آب خارج شد.

وی اظهار داشت: با خروج آب از اراضی سیل زده، مجموع زمین‌های کشاورزی که تاکنون از آب خارج شده به ۴۹ هزار هکتار رسید.

چنگلوائی تصریح کرد: کار خارج سازی و هدایت آب از ۷ هزار هکتار دیگر از اراضی که دچار آبگرفتگی شده اند از روز گذشته با کمک نیرو‌های جهادی و مردمی آغاز شده و تا چند روز آینده این بخش نیز به پایان خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بر شتاب بخشی عملیات خروج آب از مزارع کشاورزی با هدف تسریع آغاز کشت تابستانه تاکید کرد و اذعان داشت: نباید زمان کشت تابستانه از دست برود.

این مقام مسئول بیان کرد: زمین‌های کشاورزی خسارت دیده که آب از آنان خارج شده، عملیات بازسازی زهکش ها، لایروبی انهار و همسطح سازی زمین‌ها با کمک بهره برداران محلی و نیرو‌های ستادی سازمان جهادکشاورزی به سرعت انجام می‌شود.

گفتنی است؛ در جریان سیلاب اخیر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شامل گندم، جو، چغندر قند و محصولات صیفی و جالیزی که در کناره‌های رودخانه‌های کرخه، دز و کارون بودند دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.

براساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بروز سیلاب بی سابقه اخیر ۸۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی خوزستان وارد کرد که از این میزان ۳۸ هزار میلیارد ریال آن مربوط به واحد‌های نیشکری استان است.

انتهای پیام/گ

خسارت سیلاب به اراضی کشاورزی

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.