مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت:کارشناسان امر در میراث‌فرهنگی به مناطق بروز سیل اعزام شدند تا خسارت‌های احتمالی به آثار تاریخی را برآورد کنند.

برآورد خسارت‌های احتمالی به آثار تاریخی ایلام در اثر سیلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان ایلام گفت:کارشناسان امر در میراث‌فرهنگی به مناطق بروز سیل اعزام شدند تا خسارت‌های احتمالی به آثار تاریخی را برآورد کنند.

شنبه‌زاده  افزود:در بازدید‌های کارشناسان میزان خسارت‌های واردشده به زیرساخت‌های گردشگری، ابنیه تاریخی و... برآورد شد که میزان آن به ستاد مدیریت بحران استان ایلام به‌صورت مکتوب اعلام شد.

وی ادامه داد: بیشترین خسارت‌های واردشده ناشی از سیل مربوط به قلعه کنجانچم و امامزاده مهدی صالح ماژین بوده که برآورد‌های لازم در این آثار صورت گرفته است.

شنبه‌زاده گفت: درعین‌حال تا اختصاص بودجه کار مرمت آثار تاریخی در این مناطق آغاز شده تا مانع پیشرفت خسارت‌های موجود باشیم.

وی یاداور شد:بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استان میزان خسارت‌های این اداره‌کل احصا و برای دریافت اعتبار به هیئت دولت تحویل شده است.

انتهای پیام/با

اعلام میزان خسارت‌های واردشده به آثار تاریخی ایلام به مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.