استاندار آذربایجان شرقی گفت: معلمی امروز به شغلی برای درآمد تبدیل شده است.

معلمی امروز به شغلی برای درآمد تبدیل شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم زنگ سپاس و بزرگداشت مقام معلم گفت: رسالت پیامبر با خواندن شروع شد و هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم‌آموزی و تربیت‌دهندگان ارزش قائل نبوده ولی متاسفانه آن جایگاه که برای معلم باید باشد، نیست و جنبه شغلی برای درآمد بوده است.

وی افزود: ما پیرو مکتبی هستیم که در آن برای آموزش علم محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد و پیامبر دستور داده که علم را بیاموزید اگر چه در چین باشدو این باور و افتخار ما به دین خودمان هست.

وی افزود: عامل توسعه و پیشرفت جوامع در دنیا سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است و همه کشور‌ها توسعه خودشان را مدیون سیستم آموزش وپرورش هستند.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم اظهار داشت: رضایتمندی عمومی قشر فرهنگی، کانون توجه مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت بوده و زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی برای معلمان و خانواده‌های آنان در اولویت برنامه‌ها بوده است.

وی به آمار سیستم آموزشی استان نیز اشاره کرد و گفت: در استان ۴۱ هزار همکار شاغل در مدارس دولتی در ۳۹ ناحیه و منطقه برای بیش از ۷۵۰ هزار نوآموز و دانش آموز خدمات اموزشی و پژوهشی و تربیتی در بیش از ۸ هزارمرکز آموزشی شهری و روستایی ارائه می‌دهند»

پاشایی یادآور شد:دستگاه تعلیم و تربیت استان در ۶ سال گذشته با بکارگیری جهت گیری‌های سند تحول بنیادین و سیاست‌های کشوری و حمایت استاندار و نماینده، ولی فقیه در استان، تکریم شان و منزلت معلمان را مورد توجه قرا داده است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه در سنوات قبلی و امسال در سطح ستاد گرامیداشت مقام معلم بوده تلاش برای جامعه محور بردن و گفتمان سازی مقوله سپاس و قدردانی از معلمان و تکریم منزلت در ابعاد مختلف است.

 

انتهای پیام/ش

عامل توسعه و پیشرفت جوامع در دنیا سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.