خادمی گفت: از ۱۱ کارگر ایرانی مشغول کار در تونل آزاد راه تهران شمال ۳ تن به علت آتش سوزی جان باختند.

سه نفر از کارگران ایرانی آزاد راه تهران – شمال جان باختند/ علت آتش‌سوزی هنوز مشخص نیستخیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در باره آخرین جزییات آتش‌سوزی در تونل تهران – شمال گفت: علت آتش‌سوزی مربوط به انفجار نیست و کارشناسان این حوزه در حال بررسی علت دقیق این حادثه هستند.

وی با بیان اینکه این حادثه در تونل در حال ساخت البرز در منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال رخ داده است، گفت: حادثه در بخشی از تونل بزرگ البرز در منطقه ۲ آزاد راه تهران – شمال رخ داده و متأسفانه ۱۱ تن از کارگران در این سانحه صدمه دیدند.


بیشتر بخوانید: جزئیات حادثه ریزش تونل در محور تهران - شمال از زبان سخنگوی اورژانس کشور + فیلم 


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کارگران این تونل همگی ایرانی بوده و در شرکت جنرال مکانیک که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان است، فعالیت می‌کردند، افزود: برای دسترسی به کارگران محبوس شده از تونل‌های دسترسی استفاده کردیم و با همکاری نیروهای امدادی توانستیم بیشتر این کارگران را زنده خارج کنیم.

خادمی با بیان اینکه متأسفانه در این حادثه ۳ تن از کارگران جان باختند و ۳ تن دیگر دچار خراش‌های سطحی و ۵ تن دیگر هم که در تونل محبوس شده‌ بودند به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات، انفجار به دلیل گاز ناشی از متان و یا ناشی از انفجار کپسولی بوده که کارگران در آنجا استفاده می‌کردند و از سوی دیگر بخشی از تونل تکمیل شده بنابراین نیازی به انفجار نبوده است.

به گفته حسینی، مجری قطعه دوم آزاد راه تهران – شمال بخش عمده‌ای از تونل بزرگ البرز تکمیل شده بنابر این نیازی به انفجار نداشته است، علت دقیق این سانحه در حال بررسی است به زودی علت دقیق آن اعلام می‌شود و مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند.

انتهای پیام/

ریزش تونل در آزادراه تهران-شمال +تعداد مصدومان و فوتی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
ظلم به کارگر گناه نابخشودنی
با آنکه در آیات و احادیث داریم که خداوند بخشنده و مهربان است و از نام های خدا «غفار» و «غفور» و «تواب» است ولی با وجود این غفاریت فراگیر، خداوند کسی که حق کارگری را ضایع کند نمی بخشد.

حق کارگر و دسترنج زحمت کشان بالاترین حق است، و کم و زیاد ندارد، و فرد و گروه در آن مطرح نیست، و حتی اگر کسی را برای کاری در یک نیم روز فراخوانند، شامل می شود، و باید حق زحمت کشی او درست پرداخت شود. امام رضا علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل کرده اند: «إنّ اللّه َ عزّ و جلّ غافِـرُ كلِّ ذنبٍ ، إلاّ مَنْ أحدَثَ دِينا، أو غَصَبَ أجِيرا أجرَهُ... خدای بزرگ هر گناهى را مى آمرزد، مگر گناه كسى را كه دينى اختراع کند، يا حق کارگری را ندهد...(عیون اخبار الرضا«ع» ج2 ص33)

کم بها دادن به کارگر شیوۀ کشورهای سرمایه داری است. سرمایه داران با همبستگی و اتحاد برای دستمزد نرخ می گذارند و کارگران را مجبور می کنند به کمتر از حق خود تن دهند و به حق خود نرسند. و حتی باز همین حقوق اندک را هم پرداخت نمی کنند و کارگران را در تنگنا قرار می دهند. براستی که این ظلم به گارگران است و نپرداختن حقوق آنان غصب در حق آنان می باشد.

در حدیثی پیامبر(ص) می فرمایند: «مَنْ ظَلَمَ أَجِيراً أَجْرَهُ أَحْبَطَ اللَّهُ عَمَلَهُ وَحَرُمَ عَلَيْهِ رِيحَ الجنه وَإِنَّ رِيحَهَا لَيُوجَدُ مِنْ مَسِيرِهِ خَمْسَ مئة عَامٍ، کسی که مزد کارگری را کم دهد، خداوند عملش را باطل گرداند و بوی بهشت را که از مسافت پانصد ساله به مشام می‌رسد، بر وی حرام کند».(وسائل ج13 ص247)

امید به روزی که در کشور اسلامی ما حقوق کارگران با عدالت پرداخت شود و هیچگونه ظلمی در حق این قشر زحمتکش نشود.
آخرین اخبار