استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد امیدوار است در مذاکرات تجاری این هفته با چین پیشرفت‌های قابل‌توجهی حاصل شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا امروز (سه شنبه) اعلام کرد که امیدوار است در دور بعدی مذاکرات تجاری این کشور با چین، پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شود.

وی در گفتگو با خبرنگاران در داخل هتلی در پکن، پایتخت چین اعلام کرد: ما مشتاقانه منتظر مذاکرات پربار دو کشور در روز‌های آتی هستیم.

لیو هی، معاون نخست وزیر چین هم قرار است برای دور بعدی مذاکرات تجاری با آمریکا هفته آینده راهی واشنگتن شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا روز گذشته هم در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز اعلام کرد: ما در حال رفتن به سوی مرحله نهایی (مذاکرات تجاری دو جانبه) هستیم. هر دو کشور تمایل دارند به توافق تجاری دست یابند و مذاکرات تجاری اکنون به مرحله‌ای رسیده است که دو طرف می‌توانند هم به یک توافق دست یابند و هم اینکه مذاکرات خود را بدون توافق پایان دهند.

رئیس جمهور آمریکا از ماه ژوئن سال گذشته میلادی تعرفه‌های وارداتی ۲۵ درصدی بر روی کالا‌های چینی اعمال کرد که منجر به تشدید تنش‌های تجاری میان دو کشور شد. چین هم در مقابل تعرفه‌هایی را بر روی محصولات آمریکایی اعمال کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی دونالد ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق‌هایی درباره توقف اعمال تعرفه‌های بیشتر تا ۹۰ روز آینده دست یافتند. در واقع دونالد ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه‌ها بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه ۲۰۱۹ اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار