فرمانده ناجا گفت: بهره‌مندی از تجهیزات، انسداد مرز‌ها و کنترل آن‌ها می‌تواند در مقابله با موادمخدر بسیار موثر باشد و به کشفیات قابل توجهی رسیده‌ایم.

بهره‌مندی از تجهیزات و انسداد و کنترل مرزها برای مقابله با موادمخدر/ کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر در کشوربه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در همایش سراسری مدیران ستاد مبارزه با موادمخدر سراسر کشور که امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور سردار مومنی هماهنگی‌های خوبی میان نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با موادمخدر انجام شده و اقدامات مناسبی در این راستا صورت گرفته و نتایج مطلوبی نیز کسب شده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نیروی انتظامی در عرصه مبارزه با موادمخدر اقدامات مناسبی را انجام داده است و 4 هزار شهید در این عرصه موید این ادعا است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه نیروی انتظامی با روحیه جهادی و عزمی راسخ در عرصه مبارزه با موادمخدر فعالیت دارد، گفت: بهره‌مندی از تجهیزات، انسداد مرز‌ها و کنترل آن‌ها می‌تواند در مقابله با موادمخدر بسیار موثر باشد و به کشفیات قابل توجهی رسیده‌ایم و همچنین در کنار مقابله با باند‌ها و سرشبکه‌های قاچاق موادمخدر به مبارزه با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر نیز پرداخته و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی درباره کمک‌های بین المللی در زمینه مبارزه با موادمخدر افزود: ما اطلاعات و نیازمندی‌هایمان را به سازمان‌های بین المللی اعلام کرده‌ایم، اما امید به کمک آن‌ها نداریم و با ظرفیت‌های موجود به مقابله با موادمخدر می‌پردازیم.

سردار اشتری با اشاره به تولید موادمخدر در افغانستان گفت: کشور همسایه ما افغانستان بزرگترین تولید کننده موادمخدر است که در چند سال اخیر با حضور آمریکا تولیدات در حوزه موادمخدر چند برابر شده، اما با وجود همه این‌ها در نیروی انتظامی و جمهوری اسلامی اراده و اهتمام برای مقابله و مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.


بیشتر بخوانید: شناسایی خرده فروش تریاک در فضای مجازی


وی با اشاره به برگزاری جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری گفت: هر چند ماه یک بار جلسات آسیب‌های اجتماعی در حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود و ایشان اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را یکی از پنچ اولویت‌های آسیب‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند. از همین رو ناجا برنامه‌ریزی بسیار خوبی در این زمینه انجام داده است و با استفاده از تجهیزات این برنامه را دنبال می‌کرده است.

وی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر نیز گفت: این اقدام با همکاری همه دستگاه‌ها انجام می‌شود، اما با کمبود محل نگهداری معتادان متجاهر مواجه هستیم و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد، اما خوشبختانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری پلیس تهران بزرگ اقدامات خوبی را در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار