وزیر خارجه سوئد در مصاحبه‌ای تاکید کرد به اینکه این کشور فلسطین را به عنوان یک «کشور» مستقل به رسمیت شناخته است، افتخار می‌کند.

افتخار وزیر امور خارجه سوئد از به رسمیت شناختن فلسطینبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مارگات والستروم، وزیر امور خارجه سوئد، از اینکه کشورش، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته است، ابراز خرسندی کرد.

والستروم در این خصوص به شبکه تلویزیونی دولتی «اس وی تی» گفت: «من بابت این تصمیم دولت سوئد احساس غرور می‌کنم که فلسطین را از سال ۲۰۱۴ به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته است».

او در ادامه افزود بسیاری از کشور‌های دیگر در این خصوص از سوئد تبعیت کرده و فلسطین را یک کشور مستقل شناختند.

وزیر امور خارجه سوئد تاکید کرد: «این نشان می‌دهد ما در زمان بسیار درستی فلسطین را به رسمیت شناختیم. ما به حمایت خود از این کشور ادامه خواهیم داد».

در ادامه والستروم به انتقاد از مواضع رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین پرداخت و گفت روابط میان سوئد و این رژیم از اکتبر ۲۰۱۴ که سوئد به عنوان نخستین عضو اتحادیه اروپا در اروپای غربی، به طور رسمی کشور فلسطین را به رسمیت شناخت به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

به دنبال این قضایا در سال ۲۰۱۵، والستروم دیدار رسمی خود را از سرزمین‌های اشغالی لغو کرد و این در حالی بود که مقامات صهیونیست نیز برای استقبال از او تدارکی ندیده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۳:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود سپاس به وزیر خارجه سوئد: هنوز وجدان بیدار در دنیا هستند
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۱۳:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود سپاس به وزیر خارجه سوئد: هنوز وجدان بیدار در دنیا هستند
آخرین اخبار