در پی وقوع حملات تروریستی مرگبار در سریلانکا، مایتریپالا سیریسنا یک رئیس پلیس جدید برای این کشور انتخاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال وقوع حملات تروریستی اخیر در سریلانکا، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهور این کشور روز گذشته (دوشنبه) چاندانا ویکراماراتنه را به عنوان رئیس پلیس جدید سریلانکا انتخاب کرد.

پوجیت جایاسونداراک، رئیس پلیس سابق سریلانکا روز جمعه در پی استعفای «هماسیری فرناندو»، وزیر دفاع این کشور، مجبور شد از سمت خود کناره گیری کند. درواقع رئیس جمهور سریلانکا از آن‌ها خواسته بود به دلیل ناتوانی برای جلوگیری از حملات برنامه ریزی شده تروریستی که منجر به کشته شدن صد‌ها نفر شد، از سمت خود استعفا کنند.

به گفته سیریسنا، هیچ کدام از این دو مقام هیچگونه اطلاعاتی درباره این حملات در اختیار او نگذاشتند؛ با وجود اینکه رسانه‌های محلی اعلام کردند این اطلاعات پیش از وقوع حملات قابل دسترس بودند.

یکشنبه هفته گذشته در جریان مراسم عید پاک چندین انفجار در هتل‌ها و کلیسا‌های سریلانکا رخ داد که در نتیجه آن ۲۹۰ نفر کشته و بیش از ۵۰۰ نفر مجروح شدند. در حال حاضر یک گروه ناشناخته به نام جماعت «توحید ملی» مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است. روز جمعه هم سه انفجار دیگر در این کشور رخ داد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد چندین شهروند این کشور در میان قربانیان انفجار‌ها بوده اند. وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به دلیل وقوع حملات تروریستی جدید در سریلانکا به شهروندان خود هشدار داد.

از زمان وقوع این حملات تروریستی، پلیس سریلانکا تاکنون بیش از ۱۰۰ مظنون را بازداشت کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این حملات انتحاری بوسیله ۹ نفر انجام شده بود که در حال حاضر ۸ نفر آن‌ها شناسایی شده اند.

در پی وقوع این حملات مرگبار، رئیس جمهور سریلانکا روز یکشنبه با امضای فرمانی، پوشش صورت برای آقایان و استفاده از حجاب کامل چهره (برقع) را برای خانم‌ها تا زمان عادی شدن شرایط در این کشور، ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، حمله تروریستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار