وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس دقایقی پیش وارد بندرعباس شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در اختتامیه جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی بندرعباس شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت : غبار روبی گلزار شهدای گمنام بندرعباس، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان، دیدار با سلیمان ایرانمنش از پیشکسوتان عرصه موسیقی از برنامه‌های صبح امروز وزیر در بندرعباس است.

کمالی افزود : بازدید از مجتمع فرهنگی بوکتاب، رونمایی از کتاب سدید السلطنه و وی گفت:بازدید از نمایشگاه مد و لباس خلیج فارس از دیگر برنامه‌های امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شرکت در اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس پایان بخش برنامه‌های دکتر سید عباس صالحی است.

امروز دهم اردبیهشت روز ملی خلیج فارس است، دراین روز ساحل نشینان غیور خلیج فارس دست متجاوزان پرتغالی را از جزیره هرمز در نزدیکی تنگه راهبردی هرمز کوتاه کردند و به اشغال بیش از ۱۰۰ ساله غارتگران در این منطقه پایان دادند.

این روز بزرگ برای پاسداشت هویت ایرانی خلیج فارس با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۴ وارد تقویم رسمی کشورمان شد.

جعفر مرادی شهدادی روزنامه نگار هرمزگانی پیشنهاد دهنده اصلی انتخاب نام خلیج فارس بود.

انتهای پیام/ر

جشنواره  فرهنگی هنری خلیج فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.