فرمانده نیروی انتظامی گفت: شناسایی و انهدام باند‌های اصلی قاچاق موادمخدر در اولویت برنامه‌های ناجا قرار دارد.

شناسایی و انهدام باند‌های اصلی قاچاق موادمخدر در اولویت برنامه‌های ناجا/ بیش از ۹۰ درصد کشفیات موادمخدر توسط نیروی انتظامی صورت می‌گیردبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست دبیران شور‌های هماهنگی استان‌ها که امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: از زمان بعد از انقلاب نیروی انتظامی طبق وظیفه خود در راستای مبارزه با موادمخدر حضور پیدا کرده و حدود ۴۰۰ هزار شهید را تقدیم کرده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اراده قوی در زمینه مبارزه با موادمخدر دارد و ما از جامعه جهانی مطالبه می‌کنیم که چرا در افغانستان کشف موادمخدر باید از زمان ورود آمریکا چند برابر شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: موضوع مبارزه با موادمخدر باید در اولویت قرار گیرد و این موضوع باید در تمام کشور‌ها و سازمان ملل مطرح شود.

سردار اشتری بیان کرد: موضوع اعتیاد یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی است که هر ۶ ماه یک بار در خصوص این موضوع جلسه‌ای را با حضور مقام معظم رهبری برگزار می‌کنیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری ۵ اولویت را در رابطه با آسیب اجتماعی مطرح کردند که نخستین آن اعتیاد است و باید از این بلای خانمان سوز در کشور جلوگیری شود، چراکه این یک موضوع شرعی و قانونی است و نباید کوتاهی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: باید با برنامه‌ریزی درست و به طور مقتدرانه اقدامات لازم در زمینه مبارزه با موادمخدر صورت گیرد، انسداد مرز‌ها می‌تواند کمک بزرگی برای مقابله با این پدیده باشد.

سردار اشتری گفت: پیشرفت‌های خوبی در زمینه مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است، اما این‌ها برای کمک کافی نیست، بیش از ۹۰ درصد کشفیات مواد مخدر توسط نیرو‌های ناجا صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: باید در مرز‌ها موادمخدر کنترل شود، اما هنوز اتفاقی در این زمینه صورت نگرفته است و اگر این رشادت‌ها و اقدامات نبود مشکلات زیادی داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: امروزه هماهنگی‌های خوبی بین دستگاه‌ها برقرار شده است و ما قدرت و توان آن را داریم و در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سردار اشتری گفت: با اعتیاد زندگی‌ها متلاشی و فساد زیاد می‌شود، ۵۰ درصد از سارقانی که دستگیر می‌شوند، معتاد هستند.

وی افزود: مطمئن هستیم که ظرفیت توان در ناجا در شما دبیران شورا‌ها وجود دارد، ما باید در سال‌هایی که پست و مقامی داریم، کار ویژه‌ای انجام دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی، کاری اساسی است، گفت: باید در آن طرف مرز‌ها اشراف کامل نیز داشته باشیم، شناسایی باند‌ها و برخورد با ترانزیت موادمخدر از جمله اقدامات مهمی است که انجام می‌شود.

سردار اشتری ادامه داد: انسداد مرز نیز بسیار اهمیت دارد. ما مسئولانی می‌خواهیم که از شرق و جنوب شرق کشور بتوانند تجهیزات و اشکال فیزیکی برای ما فراهم کنند.

وی گفت: شناسایی باند‌های اصلی قاچاق و توزیع موادمخدر در اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی است و این بدان معنا نیست که معتاد متجاهر را فراموش کنیم. مردم آنچه در خیابان می‌بینند، باور می‌کنند و از ما انتظار جمع آوری و ساماندهی آنان را دارند و از نظر مردم خرده فروشان و تولیدکنندگان موادمخدر باید توسط ناجا جمع آوری شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: میدان شوش و هرندی توسط نیرو‌های ناجا پاکسازی شده است و در این ارتباط نیز مقام معظم رهبری تاکید بسیاری داشته‌اند تا دیگر معتادی به این منطقه باز نگردد، ما پاکسازی می‌کنیم، اما پس از مدتی شاهد حضور این افراد در این محله‌ها هستیم که این امر نباید اتفاق بیفتد.

سردار اشتری بیان کرد: ناجا هر جایی که خرده فروشی را شناسایی کند، بلافاصله آن را دستگیر می‌کند. امیدواریم با حضور رئیس قوه قضاییه تحول جدی در پرونده‌های قضایی و هزینه‌های جرم ایجاد شود.

وی افزود: باید با برنامه، سرعت و دقت بیشتر دامنه کار را افزایش دهیم و شما شورا‌ها می‌توانید همه پای کار بیایید.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: باید سرکرده‌ها و قاچاقچیان موادمخدر را شناسایی کنیم، اگر همه امکانات و ظرفیت‌ها پای کار نیایند، نمی‌توانیم موفق شویم، اگر مرز‌ها خوب کنترل و حمایت‌ها انجام شود، بی‌شک موفق خواهیم شد.

سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی با همه توان و اراده برای مبارزه و مقابله با موادمخدر تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار