مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در حال آماده سازی برخی زیرساخت‌های فرهنگی در بین عامه مردم برای رها سازی امن گوزن‌ها هستیم.

گوزن‌های سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت ایلام رهاسازی می‌شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برای اولین بار در سطح کشور در صدد رهاسازی تعدادی از گوزن‌های زرد سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت استان طی سال جاری هستیم.

  هاشمی افزود:گوزن‌های زرد ایرانی گونه‌ای در معرض انقراض هستند که طی سال‌های گذشته برای حفاظت و جلوگیری از انقراض نسل در سایت‌های محصورشده نگهداری می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام  ادامه داد: لازمه امنیت و تکثیر طبیعی این گونه در معرض خطر انقراض حمایت‌های همه جانبه مردم از گوزن زرد ایرانی در محیط طبیعی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجتناب از شکار این گونه منحصر به فرد و نیز جلوگیری از ناامن سازی محیط زیستگاه آن‌ها زمینه احیای گوزن زرد در طبیعت را فراهم آوردند.

هاشمی افزود: در سال جاری و با شروع زاد و ولد گوزن‌های سایت مانشت و قلارنگ تاکنون چهار گوساله به دنیا آمده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد به ۱۵ راس افزایش یابد و در حال حاضر با احتساب گوزن‌های تازه متولد شده ۴۹ راس گوزن بالغ و نابالغ در این سایت نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/با

رهاسازی تعدادی از گوزن‌های زرد سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.