کشت بهاره محصولات کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

کشت بهاره در مزارع چهارمحال و بختیاری آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، کشت بهاره محصولات کشاورزی در سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سطح زیر کشت بهاره طی سال زراعی گذشته در این استان، کمتر از ۱۷ هزار هکتار بود که امسال به دلیل افزایش بارندگی و روان آب‌ها، بیشتر شد.

وی افزود: در سال گذشته، کشت بهاره تحت تأثیر بحران کم آبی و خشکسالی کاهش یافت و کشت برنج نیز در حاشیه روان آب‌ها ممنوع شد.

غریب اضافه کرد: سیب زمینی، چغندرقند، حبوبات، پیاز و ذرت علوفه‌ای از جمله محصولات کشت بهاره در چهارمحال و بختیاری است که پیش بینی می‌شود؛ امسال میزان و کیفیت محصول آن نیز افزایش یابد.

وی با توصیه به کشت نشایی پیاز و چغندرقند، یادآور شد: امسال ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت بهاره پیاز اختصاص دارد.

غریب ادامه داد: هم اکنون ۴۷ درصد از مزارع و باغات استان بمنظور مدیریت در مصرف آب بخش کشاورزی، به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است.

وی افزود: با توجه به افت شدید سفره‌های زیرزمینی و کمبود منابع آبی بر اثر خشکسالی در دهه گذشته، بذر اصلاح شده زودرس و میان رس به حد کافی و با قیمت دولتی بین کشاورزان توزیع می‌شود.

غریب از توزیع بذر اصلاح شده ذرت زودرس علوفه‌ای یارانه دار در استان هم خبر داد و گفت: کشت گیاهان زراعی زودرس، مصرف آب در بخش کشاورزی را تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ش

کشت بهاره محصولات کشاورزی در سطح ۲۰ هزار هکتار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار