وزیر اقتصاد:

محل فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها مشخص می‌شود/ تصمیمات دولت در جهت حفظ منابع از جمله بنزین است

دژپسند گفت: درپی تعریف محلی برای فروش و واگذاری دارایی بانک ها، طرحی را به کمیسیون اقتصادی دولت برده و تصویب کرده ایم که چهارشنبه در جلسه هیئت دولت اطلاع رسانی خواهد شد.

محل فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها مشخص می‌شود/ تصمیمات دولت در جهت حفظ منابع از جمله بنزین استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه دومین نشست هم اندیشی با مجمع کارآفرینان ایران در جمع خبرنگاران ابراز کرد: یکی از برنامه‌هایی که در شش ماه اخیر داشتیم برقراری ارتباط دوجانبه با کار آفرین‌ها در سطح کشور است. مسائلی از قبیل مالیات، گمرک، بیمه و سرمایه گذاری‌های خارجی از این دست موارد است.

وی افزود: قرار شد که در مورد توسعه بازار فعالان بخش خصوصی و تامین سرمایه‌ها از طریق بازار سرمایه راهکار‌هایی تعبیه شود. بانک‌ها را برای سرمایه در گردش یاری خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: بررسی موانع در مسیر رونق تولید/بکارگیری نتایج جلسات با مجمع کارآفرینان در سیاستگذاری ها


وزیر اقتصاد در پاسخ به خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دولت در رابطه با یارانه‌های پنهان سوخت و انرژی به سمت برنامه‌ای در حال حرکت است که جامعه آسیب پذیر آسیب نبینند. عواملی که در قوانین اجرا می‌شود افزایش بهره وری، رفاه جامعه و کاهش فساد و قاچاق را به دنبال خواهد داشت. بنزین سرمایه‌ای است که باید از هدر رفت آن جلوگیری کند.

وی ادامه داد: آخرین جلسه هئیت واگذاری برای راهکار‌های برون رفت از حاشیه و فساد در هفته آینده برگزار خواهد شد.

دژپسند گفت: اصلاح ساختار بانکی لزوما در گروی صدور بخشنامه نیست بلکه هر دستگاه نظیر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی وظایف خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به نهایی شدن لایحه سی جی تی گفت: سی جی تی در آستانه بررسی و تا پایان خرداد نهایی می‌شود.

وزیر اقتصاد گفت: پیشنهاد واگذاری بانک‌ها در حیطه وزارت اقتصاد در کمیسیون اقتصاد دولت نهایی و چهارشنبه در جلسه هیات دولت بررسی خواهد شد. از جمله موارد پیشنهادی، طرح شیوه نامه برای بانکداری دیجیتال است که موجب اصلاح بسیاری از فرایند‌های بانکی خواهد شد. همچنین درصدد تعریف محلی برای فروش و واگذاری دارایی بانک‌ها هستیم.

وی بیان کرد: ادغام بانک‌های نظامی در مراحل خوبی است و نیازمند زمان است تا نتایج آن بروز کند و طبق آخرین اخبار هیچ مشکلی در روند واگذاری این بانک‌ها وجود ندارد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار