عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز، اقدامات و فعالیت‌های کاروان کمک‌های مردمی انجام شده با برنامه‌ریزی شورا و شهرداری این کلانشهر را در مناطق سیلزده استان خوزستان تشریح کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قاسم مقیمی عضو هیات رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باتوجه به خطر بروز سیل در خوزستان و نیاز به امداد رسانی و ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و رفاهی نسبت به تامین و حفظ بهداشت و سلامت روانی و اجتماعی شهروندان و احتمال تسری بیماری‌های واگیر و عفونی از سوی استان‌های سیل زده به استان فارس و شهر شیراز، مقرر شد کمیسیون سلامت شورای شهر شیراز با تشکیل یک تیم ضمن استقرار در مناطق در خطر سیلزده به بررسی خطرات و آسیب‌های احتمالی و ارائه راهکار‌های پیشگیرانه بپردازد.

وی افزود: پس از پیشنهاد کمیسیون سلامت، شورای شهر مقرر کرد تا تیم اعزامی در معیت تجهیزات و دستگاه‌ها و ماشین آلات راهسازی به بازسازی راه‌ها و معابر آسیب دیده و نیز احداث سیل بند اقدام کند.

مقیمی با اشاره به رایزنی‌های گسترده‌ای که با خیرین و نیکوکاران داخل و خارج کشور انجام شد، گفت: با هماهنگی خیرین تعداد هزار تخته پتو به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال خریداری و به منطقه شوشتر ارسال شد.

رئیس کاروان کمک‌های مردمی شورا و شهرداری شیراز با اشاره به تهیه و توزیع پوشاک ویژه بانوان به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در مناطق در خطر سیل خوزستان، ادامه داد: همچنین با همت خیرین کار خرید و بسته بندی اقلام غذایی، بهداشتی و مایحتاج کودکان به ارزش بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام و با هماهنگی جمعیت هلال احمر استان فارس در مناطق شعیبیه، شهرستان باوی و روستا‌های گرفتار در سیل توزیع شد.

وی گفت: بنا بر ضرورت، شهرداری شیراز تعداد شش دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر، دو دستگاه تریلی با هماهنگی ستاد مدیریت بحران فارس به مناطق در معرض خطر سیل خوزستان اعزام و در منطقه شوشتر مستقر کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز ادامه داد: با توجه به نیاز بخش اسماعیلیه و روستا‌های آن نسبت به احداث خاکریز و سیل بندبا همکاری سپاه فجر استان و تلاش شبانه روزی ماشینآلات شهرداری باحجم ۱۵۰۰ تن خاکریزی انجام شد تا خطر سیل و آبگرفتگی از ۱۵ روستای بخش اسماعیلیه دور شود.

مقیمی با اشاره به اسقرار ۲۴ جشمه سرویس بهداشتی و حمام سیار در اردوگاه ۲۰۰ خانواری منطقه شعیبیه، گفت: مهمترین ماموریت شورا و شهرداری شیراز بررسی نیاز‌های درمانی و بهداشتی مناطق در گیر سیل شهرستان‌های شوش، شوشتر، چغار زنبیل، بخش اسماعیلیه، اهواز، حمیدیه بود تا هماهنگی‌های لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و واگیر انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر شیراز تاکید کرد: جمع‌آوری حیوانات تلف شده، تهیه پشه بند، سم پاشی منطقه برای جلوگیری از هجوم حشرات و ملخ‌ها، شناسایی کانون‌های بیماری‌زا وکنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر از اقدامات مهمی بود که طی پنج روز استقرار تیم اعزامی از شورا و شهرداری در منطقه خوزستان انجام شد.

مقیمی با اشاره به اقدامات جانبی انجام شده در این ماموریت نیز گفت: با توجه به خطر آسیب به پست ۴۰۰ کیلو ولت برق شهر مهزیار در محدوده ‎‌ای به مساحت چهارهکتار با همراهی ماشین ‎ آلات اداره ‎ کل راهداری و حمل و نقل جاده ‎‌ای استان فارس سیل بند ایجاد شد.

بررسی امکان افزایش ظرفیت کمپ ماده شانزده در شیراز

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز همچنین اعلام کرد که افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ با هدف ساماندهی معتادان متجاهر در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که مراحل پیشگیری از اعتیاد نیز اجرا شود.

مقیمی گفت: حضور معتادان متجاهر در سطح شهر بر ظرفیت گردشگری تاثیر دارد و سبب آزار و اذیت همشهریان نیز می‌شود.

وی با اشاره به جمع آوری معتادان برای آغاز سال نو افزود: این اقدام باید به صورت اصولی و در تمام سال اجرایی شود و تنها به زمان خاصی بسنده نکنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز بر ضرورت همکاری همه نهاد‌های ذیربط در امر ساماندهی معتادان متجاهر تاکید کرد و گفت: نباید همه وظایف تنها بر دوش شهرداری باشد بلکه به همراهی و همکاری دیگر نهاد‌های اجتماعی و امدادی نیاز است.

سخنگوی شورای اسلامی شیراز افزود: شهرداری شیراز ظرفیتی برای بانوان معتاد متجاهر نیز ایجاد کرد، اما از آن استفاده نمی‌شود.

وی از اجرای مراحل پیشگیری از اعتیاد خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه‌های آموزش مهارت زندگی و اجتماعی ویژه کودکان، آموزش مهارت‌های فرزند پروری در محله‌های پر آسیب و پیشگیری از استفاده معتادان از روش‌های صنعتی از مراحل پیشگیری ارائه شده از سوی اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی است.

این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: مقرر شد نظرات اداره‌های مرتبط به بحث ماده ۱۶، جمع آوری و در اختیار معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قرار گیرد و پس از آن جلسه‌ی مشترک استانداری و مدیران مربوطه به منظور بررسی کارشناسی برگزار شود.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار