افزایش تعداد حوزه‌های علمیه قرآن محور در فارس/سرانه هر قرآن آموز ۱۸ میلیون تومان استمدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه حوزه علمیه قرآن محور تنها در استان فارس اجرایی شده است، از اضافه شدن سه حوزه علمیه جدید به این طرح خبر داد و گفت: اکنون چهار حوزه علمیه قرآن محور در فارس فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به فعال بود یک حوزه علمیه قرآن محور در استهبان فارس در گذشته، گفت: با تعاملاتی که با مسئولان حوزه‌های علمیه انجام دادیم امیدوارم حوزه علمیه قرآن‌محور در شهرستان‌های گراش، نی‌ریز و خرامه استان فارس نیز در سال جاری راه‌اندازی شوند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان طی سال‌های گذشته دو طرح تخصصی حفظ قرآن را اجرا کرده است که یکی راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن در یک سال و دیگری طرح ملی رحله که شامل حفظ جزء ۳۰ در ایام تابستان است.

وی با بیان اینکه امسال نوزدهمین سال ثبت‌نام مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن بیت‌الاحزان و پنجمین دوره طرح ملی رحله است، گفت: این طرح‌ها اکثراً ویژه آقایان رده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال اجرا می‌شوند، زیرا بیشتر مخاطبان سایر مؤسسات قرآنی در کشور بانوان هستند، لذا ما تلاش کردیم تا برنامه‌های خود را ویژه آقایان اجرا کنیم.

اجرای طرح ملی رحله در ۴۳ مرکز شبانه‌روزی

شاهسونی از فعالیت ۱۲ مرکز شبانه‌روزی حفظ یک ساله قرآن ذیل این مؤسسه در استان‌های فارس، تهران، قم، خراسان رضوی و جنوبی و خوزستان خبر داد و گفت: امسال طرح ملی رحله در ۴۳ مرکز شبانه‌روزی و در ۱۵ استان اجرا خواهد شد که استان‌های فارس، خوزستان، یزد و خراسان رضوی بیشترین تعداد این طرح را در خود جای داده‌اند.

وی با تصریح اینکه مهلت ثبت‌نام در این طرح پایان اردیبهشت‌ماه جاری است، گفت: ثبت‌نام در این دو طرح حفظ قران از طریق سایت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان انجام می‌شود.

شاهسونی زمان برگزاری مصاحبه ورودی این طرح‌ها را ۷ و ۸ تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: بلافاصله روز بعد از مصاحبه، طرح ملی رحله و مراکز شبانه‌روزی حفظ قرآن شروع به کار خواهند کرد که طول دوره طرح رحله ۵۳ روزه بوده و تا اوایل شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن این نکته را یادآور شد که طرح ملی رحله دوره آزمایشی مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن نیز محسوب می‌شود و کسانی که در پایان این طرح موفق شده و دارای استعداد باشند می‌توانند در مراکز یکساله و هم در حوزه‌های علمیه قرآن‌محور ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که وارد حوزه علمیه قرآن‌محور می‌شوند می‌توانند طی دو سال علاوه بر آموزش دروس حوزوی حافظ کل قرآن شوند، گفت: با صحبت‌هایی که با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه شده است متقاضیانی که در طرح ملی رحله موفق شوند می‌توانند بدون شرکت در آزمون ورودی وارد حوزه علمیه قرآن‌محور شوند.

پیش‌بینی مشارکت ۳ هزار نفر در طرح‌های حفظ قرآن در ایام تابستان

شاهسونی با تأکید بر اینکه طرح‌های حفظ قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان در ایام تابستان امسال در ۵۵ مرکز در نقاط مختلف کشور اجرا خواهند شد، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از ۳ هزار نفر در این طرح‌ها شرکت کنند.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که در این طرح‌ها تنها حفظ قرآن را دنبال نمی‌کنیم بلکه این‌ها یک دوره تربیتی برای جوانان و نوجوانان هستند که در کنار آن مفاهیم قرآنی، اردو و رزش نیز برای قرآن‌آموزان اجرا می‌شود.

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با بیان اینکه ما هر سال تلاش می‌کنیم تا فعالیت‌های خود را گسترش دهیم، گفت: امسال علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی، ما با حمایت خیران که بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌های این مؤسسه توسط آنان تأمین می‌شود توانستیم فعالیت‌های خود را گسترش دهیم به طوری که تعداد مراکز مجری طرح رحله که سال گذشته ۳۹ مرکز بود به ۵۵ مرکز و از ۱۲ استان به ۱۵ استان و ... گسترش دادیم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، حوزه علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار