منابع خبری ژاپن از طرح دعوی بیش از ۵۰ نفر از اتباع کره جنوبی علیه چندین شرکت ژاپنی برای جرایم دوران جنگ جهانی دوم خبر دادند.

اتباع کره جنوبی خواهان دریافت غرامت از شرکت‌های ژاپنی برای جرایم جنگی هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه رادیو تلویزیونی «ان اچ کی» ژاپن گزارش داد ۵۴ شاکی از کره جنوبی امروز دوشنبه شکایاتی را علیه ۹ شرکت ژاپنی برای جرایم مربوط به دوران جنگ جهانی دوم مطرح کردند.

شکایات این افراد بر اساس این ادعا صورت می‌گیرد که اعضای خانواده شاکیان در طول جنگ جهانی دوم مجبور به کار برای این شرکت‌ها شده اند.

براساس گزارش شبکه «ان اچ کی» هر یک از شاکیان اهل کره جنوبی خواستار غرامت ۸۸ هزار دلاری شدند. شرکت‌های میتشوبیشی، سومی سیکی هولدینگ و نیشاماتسو از شرکت‌های ژاپنی هستند که علیه آن‌ها طرح دعوی صورت گرفته است.

طی ماه‌های اخیر شکایت‌های مشابهی علیه شرکت‌های ژاپنی صورت گرفته و سبب تشدید تنش‌ها میان سئول و توکیو شده است. یک دادگاه کره جنوبی در اکتبر گذشته یک شرکت ژاپنی را مجبور به پرداخت غرامت حدود ۹۰ هزار دلاری به هر یک از شاکیان کرد. ژاپن ضمن ابراز نارضایتی از طرح دعوی حقوقی علیه شرکت‌های متبوع خود اعلام کرد مسائل مربوط به جبران خسارات جنگی تحت معاهده روابط میان ژاپن و کره جنوبی سال ۱۹۶۵ حل و فصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، جنگ جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار