رئیس جمهور افغانستان در مراسم افتتاحیه لوی جرگه گفت: اگر طالبان حرفشان با مردم یکی است نباید از مذاکره با افغان ها واهمه ای داشته باشد.

اشرف غنی: طالبان اگر حرفشان با مردم یکی است، چرا از مذاکره با افغان ها می ترسند؟به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز در مراسم افتتاحیه لوی جرگه مشورتی صلح تاکید کرد که اگر طالبان حرفشان با مردم یکی است نباید از مذاکره با افغان ها واهمه ای داشته باشد.

وی اظهار داشت: ۳۲۰۰ نماینده از سراسر کشور در لوی جرگه حضور پیدا کرده اند تا محدودیت‌ها و چارچوب مذاکرات با طالبان را مشخص کنند. تمام ملت از اعضای شرکت کننده انتظاراتی دارد و هر افغانستانی به آنها اعتماد دارد چرا که آنها برای آینده افغانستان تصمیم می گیرند.

رئیس جمهور افغانستان اظهار داشت: امروز ما به افغانستان فراموش شده گوش فرا می‌دهیم. افغانستان متعلق به همه مردم افغانستان است. راز آینده ما در اتحادمان است نه تفرقه و انشقاق. بگذارید منافع کوچکمان را فدای منافع بزرگ کنیم.

اشرف غنی با اشاره به سخنان رقبای انتخاباتی او مبنی بر اینکه لوی جرگه تبیلغات انتخاباتی اشرف غنی است تاکید کرد: مردم ضعیف آسیب جنگ را به دوش می‌کشند نه سیاستمداران گلچین شده. ما اینجا برای مبارزات انتخاباتی جمع نشده‌ایم.

اشرف غنی: طالبان اگر حرفشان با مردم یکی است، چرا از مذاکره با افغان ها می ترسند؟

وی افزود: نگرش جهان اسلام را نسبت به جنگ در افغانستان تغییر داده ایم؛ افغانستان خواستار روابطی بر اساس احترام متقبال با پاکستان است. اجماع ملی و بین‌المللی درباره صلح در افغانستان وجود دارد و جنگ‌طلبان در افغانستان مشروعیتی ندارند.

رئیس جمهور افغانستان گفت: ما خواستار صلحی هستیم که به افغانستان کمک کند تا از لحاظ اقتصادی پیشرفت کند و وابسته به کمک های خارجی نباشد.

وی افزود: روند صلح از همین جرگه مشورتی صلح آغاز می‌شود. به طالبان می‌گویم که اگر حرفشان با مردم افغانستان یکی است پس چرا از مذاکره با افغان‌ها می ترسند؟

گفتنی است که لوی جرگه مشورتی صلح امروز در سایه مخالفت های فراوان آغاز به کار کرد و قرار است تا چهار رز ادامه داشته باشد.

اشرف غنی: طالبان اگر حرفشان با مردم یکی است، چرا از مذاکره با افغان ها می ترسند؟

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.