اپل قصد دارد امسال مدل‌های جدید خود را معرفی کند و گفته می‌شود مدل XR2 مجهز به دوربین با کیفیت iPhone XS خواهد بود.

آیفون XR2 دوربین اصلی iPhone XS را داردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز‌های اخیر اخبار زیادی درباره مدل‌های امسال گوشی‌های اپل به خصوص iPhone XI و iPhone XI Max منتشر می‌شود، اما این شرکت آمریکایی مدل دیگری به عنوان جایگزین iPhone XR هم در نظر دارد که بحث اصلی گزارش‌های این روز‌های خبرگزاری‌های حوزه فناوری است.

بر اساس منابع خبری معتبر، دوباره ادعا می‌شود که iPhone XR2 قرار است پا جای پای iPhone X و iPhone XS بگذارد و با طراحی شبیه آن دو تولید شود. همچنین این شایعه وجود دارد که XR2 دوربین دوگانه داشته باشد. ظاهرا، این سنسور‌های جدید از دو پرچمدار iPhone XI و XI Max قرض گرفته خواهد شد به امید این که هزینه‌های شرکت اپل کمتر شود. این بدان معنا است که جایگزین iPhone XR باید در کنار دوربین اصلی خود، یک لنز تله‌فوتو هم داشته باشد. هنوز جزئیاتی درباره این گوشی به دست نیامده است، ولی انتظار نمی‌رود که iPhone XR2 ارتقای چشمگیری نسبت به نسخه سال قبل خود داشته باشد. این می‌تواند بدین معنی باشد که هر دو سنسور دوربین این گوشی دارای ۱۲ مگاپیکسل رزولوشن هستند و لنز تله‌فوتو زوم اپتیکال دو برابری خواهد داشت.

علاوه بر این، همراه با دو دوربینی که در پشت دستگاه برای iPhone XR2 در نظر گرفته شده، یک دوربین سلفی با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل هم ارائه خواهد شد. کیفیت دوربین سلفی iPhone XR در جایگزین خود ارتقا یافته است چرا که این دوربین از ۷ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل تغییر کرده است.

در کنار این اخبار منتشر شده درباره iPhone XR2، گفته می‌شود که این گوشی دارای ترکیب مربعی شکل دوربین در پشت دستگاه نخواهد بود. همانگونه که پیش از این در رندر‌های iPhone XI و iPhone XI Max دیده شده، این دو پرچمدار آینده اپل دارای سه دوربین هستند که به شکل مربع کنار هم قرار گرفته‌اند، اما با وجود این که iPhone XR2 لنز سومی نخواهد داشت، به یقین این ترکیب برای آن زیبا نخواهد بود. انتاظ رمی‌رود پشت دستگاه iPhone XR2 دارای طراحی شبیه به iPhone XS خواهد بود. مانند iPhone XI، انتظار می‌رود مدل تقریبا میان‌رده آیفون امسال یک شیشه به سمت بالا آمده داشته باشد و دور لنز‌های آن هیچ حلقه آهنی وجود نداشته باشد.

درباره شباهت‌های ظاهری بین جایگزین iPhone XR و iPhone XI باید به دکمه دوباره طراحی شده میوت هم اشاره کرد. در نسخه‌های قبلی گوشی‌های آیفون، دکمه سوئیچ به صورت افقی طراحی شده بود، اما در نسل جدید آیفون این دکمه طراحی آیپد را به خود گرفته است و به صورت عمودی روی دستگاه قرار گرفته‌اند. در انتها باید گفت که شرکت اپل هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره گوشی‌های نسل بعد خود تأیید نکرده است و باید تا روز معرفی آن‌ها منتظر ماند تا اطلاعات صحیح آن‌ها به دست بیاید.


بیشتر بخوانید: اپل تا پیش از سال ۲۰۲۱ از اینترنت همراه نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند


انتهای پیام/

اطلاعات طراحی و دوربین گوشی‌های جدید اپل به دست آمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار