نتایج یک نظرسنجی اخیر حاکی از پیشتازی جو بایدن در مقایسه با دیگر نامزدهای دموکرات برای انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی اخیر «واشنگتن پست-ای بی سی نیوز» نشان داد «جو بایدن» معاون باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بیشترین شانس پیروزی را در میان دیگر نامزد‌های دموکرات در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دارد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد: ۱۳ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات به جو بایدن رأی می‌دهند. ۹ درصد دموکرات‌ها هم اعلام کردند به برنی سندرز، سناتور دموکرات ایالت ورمونت رأی خواهند داد. سناتور کامالا هریس و سناتور الیزابت وارن نیز هر کدام حمایت ۴ درصدی شرکت کنندگان را به همراه داشتند. در این نظرسنجی ۵ درصد هم اعلام کردند به پیت بودجج، شهردار ساوت بند در ایندیانا رأی خواهند داد.

در نظرسنجی مذکور ۵۴ درصد شرکت کنندگان نام هیچ کدام از نامزد‌های حزب دموکرات را نیاوردند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد سطح محبوبیت جو بایدن با ۴ درصد افزایش در مقایسه با نظرسنجی دیگری که در ماه ژانویه برگزار شد همراه بوده است. حمایت از برنی سندرز هم با افزایش ۵ درصدی همراه بوده است.

جو بایدن، برنی سندرز و پیت بودجج در مقایسه با دیگر دموکرات‌ها در صدر بیشتر نظرسنجی‌ها قرار دارند. نظرسنجی واشنگتن پست-ای بی سی نیوز از ۲۲ تا ۲۵ آوریل بر روی ۱۰۰۱ شرکت کننده آمریکایی انجام شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، نظرسنجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار