عملیات اجرای ایستگاه راه آهن سبزوار امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه، مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

استارت عمليات اجرايي ايستگاه راه آهن سبزوار با اعتبار 416 ميليارد ريالبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: روند اجرایی این طرح از ابتدای سال جاری شتاب گرفته و هم اکنون بخش زیرساختی آن فعال و تملک اراضی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه مسافربری راه آهن سبزوار در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار با زیربنای ۶ هزار متر مربع احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گام نخست عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار، روسازی و زیرسازی مسیر ریلی در کمتر از ۲ سال می‌باشد.

خادمی افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری یک هزار میلیارد ریال برای مسیر راه آهن سبزوار تصویب شد و همچنین از ردیف اعتباری پیوست قانون بودجه ۲۶۵ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: پس از اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی، ادامه آن به عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندر عباس - بافق و مشهد و به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور متصل خواهد شد.

احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار هم در این مراسم گفت: برای دسترسی آسان مردم، ایستگاه راه آهن سبزوار در کنار شهر و در بولوار هشت بهشت این شهر احداث می‌شود که میزان اعتبار آن به همراه ایستگاه بین راهی ۴۱۶ میلیارد ریال است.
 
وی تصریح کرد: پیش بینی ظرفیت مسافر ایستگاه راه آهن سبزوار برای سال اول بهره برداری ۲۰۰ هزار نفر و ظرفیت بار آن ۲۰۰ هزار تن است که تا ۲ دهه آینده ظرفیت حمل مسافر به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت حمل بار به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط با کشور‌های آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.

برادران افزود: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال - جنوب است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر روز دوشنبه به این شهرستان از جاده سبزوار - قوچان نیز بازدید کرد.

شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.