مدیرعامل تعاونی ناشران گیلان نسبت به نبود شرایط رقابت میان ناشران تهرانی و شهرستانی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با شروع سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اخباری از سوی هیئت رسیدگی به تخلفات منتشر شد مبنی بر اینکه عرضه کالایی غیر از کتاب در غرفه‌های نمایشگاه تخلف بوده و پیگیری می‌شود. این در حالی است که در ششمین روز از نمایشگاه کتاب شاهد فروش کالا‌های غیر از کتاب و البته حضور برخی دستفروشان در محوطه نمایشگاه کتاب هستیم که بازرسان هیچ توجهی به آنها ندارند اما به غرفه‌ داران کودک و نوجوان که علاوه بر عرضه کتاب در زمینه کودک و نوجوان به فروش بازی‌ها و کالا‌های فکری می‌پردازند،تذر می دهند و گاهی اوقات تذکراتشان منجر به تهدید می‌شود.

حمید بلوری متمدن مدیرعامل تعاونی ناشران گیلان در واکنش به تذکراتی که درباره عرضه کالا‌های آموزشی دریافت کرده است، در گفتگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما سه انتشارات فرهنگ ایلیا، بلور و شرکت تعاونی ناشران گیلان را در نمایشگاه کتاب داریم که مجموعه‌ای از کتاب‌های گیلان شناسی را در آن عرضه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما در غرفه انتشارات بلور، قسمت کودک مهم و بزرگی داریم، ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه مشکلات عجیبی را برای ما ایجاد کردند و این مشکلات تا حدی بود که تا ۴۸ ساعت کارتخوان‌های ما را جمع کرده و حتی تهدید به تعطیلی غرفه کردند.

بلوری با بیان اینکه ناشران شهرستانی کارهایشان با ناشران تهرانی متفاوت است،گفت: ناشران شهرستانی به ویژه در زمینه کودکان می‌توانند با ناشران تهرانی که با سرمایه گذاری‌های میلیاردی کار و تبلیغ می‌کنند، رقابتی داشته باشند؛ اما ما چنین امکانی نداریم.

بلوری متمدن تصریح کرد: ما در حوزه کتاب کودک شبانه روز فعالیت داریم، ولی در حوزه کتاب داستانی کودک با ناشران تهرانی که سرمایه‌های زیادی برای تبلیغات و تولید آثار دارند، امکان رقابت به ما نمی‌دهند. ما علاوه بر کتاب‌های کودک برای کالا‌های آموزشی مانند انواع بازی‌های فکری سرمایه گذاری کرده‌ایم و  چهار دوره از نمایشگاه را به عرضه این کالا‌ها در کنار کتاب کودک پرداخته‌ایم، در صورتیکه امسال به ما گفتند نباید این کالا‌ها را در نمایشگاه عرضه کنید.

وی بیان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کار‌های ما در استان گیلان بازدید و ما را تشویق کردند، این در حالی است که آقایان مسئول می‌گویند تشویق وزیر به معنای فروش نیست. ما در وضعیت اقتصادی گلاسه‌ها را بندی ۱۴۰ هزار تومان خریدیم و کار تولید کردیم و باید مسئولان در سال رونق تولید از جوانان بیشتر حمایت کنند.

بلوری متمدن گفت: در نمایشگاه امسال ناشرانی هستند که کار‌های تولید چین را می‌فروشند، ولی به آن‌ها تذکری داده نمی‌شود. شاید اگر حمایت وزیر ارشاد و آقای رضوانی مسئول هیئت رسیدگی به تخلفات نبود، غرفه ما را می‌بستند, اما همچنان از غرفه ما گزارش می‌گیرند و تهدید می‌کنند.

مدیرعامل تعاونی ناشران گیلان  بیان کرد: طبق بند ۴ ماده ۵ کار‌های غیر کتابی تعریف شده است و ما تنها کالا‌های پازل و جورچین‌ها را جمع کردیم، ولی گفتند که بازی‌های فکری را نباید همراه کتاب عرضه کنید، زیرا نوعی اسباب بازی است. از مسئولان مربوطه می‌خواهم در این زمینه رسیدگی کنند، زیرا جوانان ما با دستان خود این کالا‌ها را تولید و عرضه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار