الهیارترکمن گفت: برای رسیدگی به مدارس مناطق سیل زده تمهیداتی از قبیل کانکس و سرویس برای جابه‌جایی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت روز معلم اظهار کرد: برای تجلیل از مقام معلم برنامه‌هایی با مدیران کل آموزش و پرورش سه استان سیل زده برای تکریم معلمان در نظر گرفته شده است.

ساماندهی معلمان در مناطق سیل زده

وی ادامه داد: برای رسیدگی به مدارس مناطق سیل زده تمهیداتی از قبیل کانکس و سرویس برای جابه‌جایی دانش آموزان در نظر گرفته شده است و حتی معلمان ساماندهی شده‌اند.

الهیار ترکمن با اشاره به نامگذاری روز‌های هفته معلم بیان کرد: این نامگذاری به استان‌ها ابلاغ شده است و از روز دوازدهم فروردین تا هجدهم همین ماه این نامگذاری انجام می‌شود و برنامه‌هایی در سطح ملی در نظر گرفته شده است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه یاد کردن از شهید مرتضی مطهری در تربیت فرزندان کشور موثر است، اظهار کرد: معلمان ضریب نفوذ بالایی دارند بنابراین باید جایگاه ویژه‌ای برای آن‌ها قائل باشیم.

تکریم از معلمان باید مداوم باشد

وی ادامه داد: این تکریم از معلمان باید در طول سال مداوم انجام شود و همه اقشار جامعه در آن دخیل باشند.

معاون برنامه ریزی و منابع آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت باید در کنار مجلس و آموزش و پرورش مجری سیاست‌ها باشد، گفت: اکنون نگاه واحدی به تحول در آموزش و پرورش وجود ندارد و همین موضوع آسیب‌زا است.

الهیار ترکمن افزود: سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد تومان برای بودجه دریافت کردیم و بخش اعظم این بودجه روی پرداخت‌های اصلی متمرکز شد همچنین ماهانه ۳ هزار میلیارد تومان برای پرداخت حقوق فرهنگیان در نظر گرفته شد.

تخصیص ۲۶۱ میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی به آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز از محل حساب ذخیره ارزی دولت برای برخی از دستگاه‌ها اعتباری در نظر گرفت؛ گفت: با توجه به این تنخواه بخشی از مطالبات را پرداخت کردیم که اعتبار آن شامل ۲۶۱ میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی و ۵۶۶ میلیارد تومان از محل تنخواه برای تسویه حساب معوقات بود که از امروز در حساب افراد است.

معاون برنامه ریزی و منابع آموزش و پرورش تاکید کرد: با توجه به درخواست فرهنگیان زمان پرداخت مطالبات از طریق رسانه‌های گروهی اطلاع رسانی نمی‌شود و هر پرداختی را در سایت آموزش و پرورش اعلام می‌کنیم، اما فرهنگیان بدانند که به طور مداوم پیگیر پرداخت مطالبات آن‌ها هستیم.

الهیار ترکمن به موضوع مدرسه محوری و تصویب اختیار به مدارس اشاره و اظهار کرد: بر اساس رویه در نظر گرفته شده معلمان نقش اساسی در تصمیم گیری‌ها خواهد داشت و این نشانه عملی تکریم معلم است.

وی با بیان اینکه در برخی از برنامه‌ها روند اجرایی مسیر کندی را در پیش دارد، گفت: پرداخت مطالبات به حق معلمان از جمله این موارد است، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که مقدورات دولت و تامین منابع در این مسیر نقش به سزایی دارد.

معاون برنامه ریزی و منابع آموزش و پرورش اظهار کرد: در پرداخت‌های کلان که حجم مطالبات بالا است محدودیت‌هایی داریم که فرهنگیان نباید آن را به حساب عدم پیگیری بگذارند بلکه گاهی اجرای بخشنامه‌ها محدودیت‌هایی ایجاد می‌کند.

پیگیری جذب ۵۵ هزار نفر نیروی جدید

الهیار ترکمن بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده درخواست جذب ۵۵ هزار نفر نیروی جدید را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی پیگیری کردیم

دیدار ۲ هزار فرهنگی با رهبر معظم انقلاب.

وی به تشریح برنامه‌های دیدار مسئولان کشوری با معلمان پرداخت و گفت: بنا بر برنامه‌ریزی‌های انجام شده تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی، دیدار با رئیس جمهور، دیدار با رئیس مجلس، نشست صمیمی معلمان با وزیر آموزش و پرورش و دیدار وزیر با خانواده شهید مطهری از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و منابع آموزش و پرورش اسامی در نظر گرفته شده برای روزشمار هفته معلم را هم مورد توجه قرار داد و گفت: روز ۵ شنبه ۱۲ اردیبهشت به نام شهید مطهری اسوه معلمی، جمعه ۱۳ اردیبهشت معلم زمینه ساز وحدت ملی، شنبه ۱۴ اردیبهشت معلم و مسئولیت حاکمیت، نسبت به نقش و جایگاه او در گام دوم انقلاب، یک شنبه ۱۵ اردیبهشت با پیشکسوتان تعلیم و‌ تربیت، دوشنبه ۱۶ اردیبهشت معلم و مرجعیت اجتماعی او، سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت معلم مولد سرمایه انسانی و محور توسعه در سال رونق تولید، چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت معلم مسئولیت پذیری و حراست از قداست معلمی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار