رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: تحقیقات واکسن در کشور بسیار ضعیف است ونیاز به موسسات و مراکز تحقیقاتی بیشتر با توجه به تنوع دام وطیور ونیز گسترده بودن حوزه دامپزشکی کشور است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور دیشب در آیین گرامیداشت روزجهانی دامپزشکی وتجلیل از دامپزشکان نمونه مازندران در آمل گفت: انجام واکسیناسیون زمانی مهم هست که قبل از آن تحقیقات را داشته باشد و اکنون تنها موسسه تحقیقاتی دراین بخش موسسه رازی را درکشور است.
 
وی، با اشاره به اینکه تحقیقات، بیماری‌ها وشیوه درست واکسیناسیون را باید به جامعه هدف واعضای سازمان نظام دامپزشکی به درستی اطلاع و افراد نیز به این سمت به شکل تخصصی‌تر نگاه کنند، گفت: باید قبول کنیم در این حوزه دچار ضعف هستیم و با توانی که در سازمان وجود دارد، به دنبال بهبود وضع موجود باشیم.


۳۸ هزار عضو دامپزشک عضو سازمان نظام دامپزشکی

 

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشوربه عضویت حدود ۳۸ هزار دامپزشک در رشته‌های مختلف در عضویت این سازمان اشاره کرد وگفت: حدود ۷۰ درصد اعضای این سازمان افراد جدید هستند.
 
صفری گفت: نیاز است که تشکل‌ها وانجمن‌های مرتبط با سازمان نظام دامپزشکی نیز به مواضات افزایش اعضا توسعه داده شود.
 
وی، شعار امسال، سازمان جهانی دامپزشکی، را به امر آموزش واکسیناسیون بیان کرد وگفت: موضوع واکسیناسیون حرفه سخت است ودرتمام دنیا جز مشاغل سخت به حساب می‌آید.
 
وی افزود: در ایران اعضای زیرپوشش سازمان نظام دامپزشکی کشور با وجود مواجه با انواع بیماری‌های سخت و واگیردار میان انسان ودام از کمترین مزایای مربوط به این امور بهره‌مند هستند.
 

تعرفه ارزان دامپزشکی

 
رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تعرفه خدمات دامپزشکی در سال‌های اخیر تقریبا ثابت مانده است، گفت: خدامت دامپزشکی وواکسیناسیون دام‌ها یکی از ارزان‌ترین خدمات در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار