شهردار میبد گفت: همراهی و همدلی مجموعه شورا و شهرداری نقش مهمی در توسعه شهر‌ها با حفظ فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علیرضانقوی شهردار میبد به مناسبت روز شوراها پیام تبریکی صادر کرد.

در پیام علیرضانقوی شهردار میبدآماده است:

فرمان تاریخی پیر فرزانه جماران امام خمینی (رحمه الله علیه) در نهم اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ مبنی بر تشکیل شورا‌های محلی در شهر‌ها و روستاها، سرفصل جدیدی در بالابردن سطح مشارکت عمومی در اداره امور جامعه از سوی  مردم رقم خورد.

نهم اردیبهشت ماه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شورا‌ها نام‌گذاری شده است که این نام‌گذاری فرصتی است مناسب تا تلاش شبانه‌روزی اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها را صمیمانه گرامی داشته و برای این تلاش‌گران عرصه‌های اجتماعی و مردمی از درگاه نورافشان احدیت طلب توفیق و بهروزی نماییم.

یکی از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی، تعامل، هم‌فکری و مشورت است و دین مبین اسلام به عنوان مکتبی جامع و همه جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودی و نیاز‌های انسان توجه کرده است و به لحاظ جامعیت، بالندگی، سعادت‌ بخشی و پویایی که در قوانین و آموزه‌های خود دارد، به همفکری و مشورت توجه ویژه‌ای نموده و اهمیت، جایگاه و فواید آن را گوشزد نموده است.

روز تأسیس شورا‌های اسلامی  در واقع زمینه‌ساز تأثیرگذاری عینی و حضور جدی‌تر مردم در اداره امور است.

شورا‌ها به عنوان مردمی ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است، زبان گویای آنان در برابر مسئولان و نهاد‌های مختلف محسوب می‌شوند و به عنوان وکلای مردم پیگیر مسائل و مشکلات موکلین خود هستند.

شورا‌ها باید جایگاه نظارتی خود را تقویت کرده و در حهت اجرایی شدن آن به دور از اختلاف و چنددستگی تلاش کنند.

همراهی و همدلی مجموعه شورا و شهرداری نقش مهمی در توسعه شهر‌ها با حفظ فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی دارد.

یقیناً خدمت بی‌منت به ملت عزیز ایران اسلامی در لباس عضویت در شوراها، توفیقی بزرگ برای منتخبین و معتمدین مردم است که باید بر اساس آیه شریف: وَالَّذِینَ اسْتَجَابُوا لِرَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ از لحظه به لحظه آن در راستای عمل به وظایف و تکالیف دینی و قانونی خود استفاده و بهره‌های معنوی فراوان ببرند.

اینجانب ضمن عرض تبریک روز شوراها، به اعضای شورای اسلامی شهر‌های میبد، بفرویه و ندوشن امیدوارم شاهد شکوفایی تلاش‌ها و زحمات روز افزون خواهران و برادران ارجمندم در شورا‌های محل خدمت باشم.

با امید به اینکه به حول و قوه الهی و همت عالی مردم و مسئولان روز به روز این نهاد، بالنده‌تر و با تجربه‌تر از پیش در جهت عمران و آبادانی ایران عزیزمان بکوشد و تجربه‌ای گران سنگ و خاطره‌ای نیکو را برای آیندگان به ارمغان بیاورد.

علیرضا نقوی
شهردار میبد

انتهای پیام/ی

 نقش مهم شوراها و شهرداری در توسعه شهر‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.