سناتور «ریچارد لوگر» از حزب جمهوری‌خواه آمریکا روز گذشته بر اثر نوعی اختلال نادر عصبی در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در ۸۷ سالگی درگذشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «ریچارد لوگر» سناتور سابق ایندیانا و از حامیان خلع سلاح هسته‌ای از حزب جمهوری‌خواه روز گذشته در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

سناتور لوگر از سوی سفارت روسیه در واشنگتن به پاس کمک به تدوین قوانینی که روسیه را از هزاران سلاح در دوران جنگ سرد خلاص کرد، مورد تقدیر قرار گرفت.

مرکز لوگر در واشنگتن در بیانیه‌ای اعلام کرد سناتور لوگر روز یکشنبه بر اثر نوعی اختلال نادر عصبی درگذشت.

راشاتودی گزارش داد لوگر طی ۳۶ سال حضور در سنای آمریکا عمدتا یادآور ویژگی‌های بود که متاسفانه در حال حاضر سیاست آمریکا فاقد آن است. این ویژگی عبارتند از: تمایل به همکاری با همکاران دموکرات خود، تمایل به محدود کردن گسترش سلاح‌های مرگبار در سراسر جهان و عقیده به همکاری با روسیه برای تحقق این مهم. هرچند سیاست فعلی آمریکا فاقد چنین ویژگی است. سناتور فقید آمریکا به همین علت از سوی سفارت روسیه در واشنگتن مورد احترام قرار گرفت.

سناتور لوگر از جمله حامیان توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران موسوم به برجام بود و جزء پنجاه مقام سابق دولتی و امنیتی آمریکا بود که از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواسته بودند تا زمانی که ایران به تعهدات خود تحت این پیمان پایبند است، از آن خارج نشود. لوگر معتقد بود که واشنگتن باید گواهی پایبندی ایران به برجام را بار دیگر مورد تائید قرار دهد.  وی همچنین از جمله پنجاه و سه نفر از روسای امنیت ملی سابق آمریکا بود که صدور بیانیه ای از اجرایی شدن برجام استقبال کردند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا و باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور پیام‌های تسلیتی را به مناسبت درگذشت لوگر منتشر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار