مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۳۱ درصدی صادرات از مرز‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه  اظهار داشت: در یک ماهه نخست سال جاری ۱۶۱ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۲۵ دلار کالا به وزن ۳۷۰ هزار و ۵۳۸ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۳۱ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۴ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع فوق، ۱۰۰ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۳ دلار آن با وزن ۱۹۰ هزار و ۸۹۴ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۵۳ درصد افزایش و از حیث وزن ۱۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار ۳۳ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۵۷ دلار کالا به وزن ۶۸ هزار و ۷۸۹ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۳۴ درصد کاهش و ازلحاظ وزنی ۴۱ درصد رشد داشته است.

وی صادرات خروجی از گمرک شیخ صله را ۱۰ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۸۶۳ دلار کالا به وزن ۲۹ هزار و ۷۱۲ تن عنوان کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن و ارزش رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

حیدری میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۱۲ میلیون و ۹۳۶ هزار و ۳۲۳ دلار کالا به ون ۵۰ هزار و ۵۸۳ تن عنوان و بیان داشت: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۲۱۰ درصد افزایش و از لحاظ وزن ۱۳۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در یک ماهه نخست سال جاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی۳ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۳۷۹ دلار کالا به وزن ۳۰ هزار و ۵۵۸ تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۴۸ درصد رشد و از لحاظ وزنی ۴۸ درصد کاهش داشته است

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، کولر‌های آبی خانه با هوادهی حداکثر ۸۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، خیار و خیار ترشی تازه یا سرده کرده، خربزه، انواع ماست، بادمجان تازه یا سرد کرد، هندوانه تازه عنوان کرد.

 انتهای  پیام/ز

 

رشد ۳۱ درصدی صادرات از مرزهای کرمانشاه

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.