مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: ساختمان فرمانداری شهرستان جدید درگزین به همراه ساختمان ۲ بخشداری مرکزی و شاهنجرین به شکل رسمی با حضور مسئولانی از وزارت کشور افتتاح می‌شود.

فرمانداری شهرستان جدید درگزین بهره برداری می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالقاسم الماسی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان به دنبال درخواست مسئولان استان و پذیرش هیات دولت اسفند سال گذشته هیات دولت در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری با ارتقای شهر قروه درجزین رزن به شهرستان «درگزین» موافقت کرد.

وی اظهار داشت: به دنبال ارتقای شهر درجزین به شهرستان درگزین، شمار شهرستان‌های همدان به ۱۰ مورد رسید و یک بخش شاهنجرین نیز به بخش‌های استان افزوده شد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان بیان کرد: با ارتقای ساختار اداری نهادی‌های مستقر در این شهر، خدمات رسانی و امکانات رفاهی نیز افزایش یافته و مردم برای پیگیری امور و رسیدگی به مطالبات رفت و آمد‌ها کاهش می‌یابد.

الماسی بیان کرد: در حال حاضر ساختمان اداری بخشداری درجزین به عنوان ساختمان فرمانداری درگزین پیش بینی شده است و ساختمانی در مجاورت آن برای بخشداری مرکزی و یک ساختمان در منطقه شاهنجرین برای بخشداری پیش بینی شد.

وی بیان کرد: در روز افتتاح رسمی ساختمان فرمانداری شهرستان جدید درگزین سرپرست فرمانداری درگزین نیز معارفه می‌شود.

پیش از این شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه درجزین و سردرود دارای ۱۲۶ روستای دارای سکنه و در مجموع ۱۱۹ هزار نفر جمعیت در ۸۱ کیلومتری مرکز استان همدان قرار داشت که قروه درجزین از این شهرستان منفک شد.

انتهای پیام/ د

بهره برداری  از فرمانداری شهرستان جدید درگزین

برچسب ها: فرمانداری ، درگزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
کلمه درگزین درقدیم از قروه تا رزن را شامل میشود که به مرور زمان فقط یه روستا به این اسم باقی مانده...درگزین نامیست تاریخی .بهترین نام بود که میشد برا شهرستان درگزین گذاشت...زنده باد شهرستان درگزین..و رزن
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۱۷:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
با سلام.چرا اسم شهرستان را همان قروه درجین نگذاشتند؟
حالا شده شهرستان درگزین به مرکزیت قروه درجزین که جز اشباه گرفته شدن با روستای درجزین از توابع قروه، هیچ ثمره دیگری ندارد. شنیدم که برخی گفته اند نمی شود اسم دوکلمه ای برای شهرستان گذاشت.پس اران و بیدگل، صومعه سرا، مشهد اردحال و.... چگونه با اسم دوکلمه ای خود شهرستان شده اند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته که روستای حکان وروستاهای اطراف جزبخش شاهنجرین هستنداگه اینجوری باشه واقعابا توجه راه هاو مو قیعیت جغرافیای به این مناطق خیلی ظلم است.