عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در مدل جدید تأمین مالی، امکان ایجاد خط اعتباری تا ۹ برابر سرمایه ثبتی صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی فراهم شده و در این صورت می‌توان حمایت بیشتری از شرکت‌های دانش‌بنیان به عمل آورد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدصادق خیاطیان عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی صندوق و نوآوری شکوفایی در سال ۹۲ و ارائه خدمات حمایتی به شرکت‌های دانش‌بنیان در این صندوق اظهار کرد: این صندوق به منظور حمایت مستقیم از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت شرکت‌های نوپا با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومانی تأسیس شد.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال‌گذشته، بستر‌های مناسبی برای افزایش دامنه فعالیت صندوق و حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های نوپا از نظر قانونی فراهم شد تا با دست بازتری به تأمین مالی این بخش مهم از اقتصاد پرداخته شود.

وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته، به واسطه خروج برخی شرکت‌ها از شمولیت شرکت‌های دانش‌بنیان، میزان مراجعات به صندوق کاهش یافت و فرصتی ایجاد شد تا ابزار‌های جدیدی برای حمایت از این شرکت‌ها تعریف شود.

خیاطیان در ادامه افزود: مهم‌ترین خدمت صندوق نوآوری و شکوفایی در سال‌های قبل، ارائه تسهیلات بود، اما در دوره جدید، صدور ضمانت‌نامه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری و مشارکت و تمرکز بر توانمندسازی بنگاه‌ها از نظر علمی، اخذ مجوز، شرکت در نمایشگاه‌ها و کاهش ریسک فروش در دستور کار صندوق قرار گرفت و تلاش ما این است موضوع سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت اصلی صندوق مطرح شود.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: مشکلی که برای بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان وجود داشت، مراحل اداری متعدد استفاده از خدمات صندوق نوآوری بود که با تفویض اختیار به صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی، این مسأله تا حد زیادی رفع شد و در حال حاضر همه درخواست‌های شرکت‌هایی که نیازمند تسهیلات کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان هستند، از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی رسیدگی می‌شود.

خیاطیان تأکید کرد: صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان از قدیمی‌ترین صندوق‌های کشور است که فعالیت خوبی نیز دارد و ما با این صندوق در قالب ارائه تسهیلات با نرخ مناسب و ایجاد خط اعتباری تا ۹ برابر سرمایه ثبتی صندوق، در حال فعالیت هستیم.

وی متذکر شد: امکان قانونی ایجاد خط اعتباری به میزان ۹ برابر سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری این جذابیت را ایجاد کرده که شرکت‌های دانش‌بنیان محلی با شرکت در افزایش سرمایه صندوق‌های مذکور، میزان ورودی نقدی صندوق‌ها را افزایش داده و فضای کسب‌وکار استان خود را رونق دهند.

خیاطیان تأکید کرد: از همه شرکت‌های دانش‌بنیان و غیردانش‌بنیان دعوت می‌کنیم تا با شرکت در افزایش سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری، به قدرتمندتر شدن فضای کسب‌وکار استان خود کمک کنند و البته از امتیازات آن نیز بهره‌مند شوند.

عضو هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام داشت: برای تسهیل فروش شرکت‌های دانش‌بنیان نیز طرح‌هایی داریم که با ابزار‌های لیزینگ و اوراق استصناع انجام می‌شود و با اجرای این طرح‌ها، ریسک خریدار به حداقل رسیده و رغبت آن برای خرید از شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/م

 

صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان از قدیمی‌ترین صندوق‌های کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.