مراسم یادبود آیت‌الله نورالدین حسینی اشکوری احیا کننده مدرسه فقه شهید صدر با حضور مسئولان و مردم قزوین از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در مسجد امام‌زاده اسماعیل ( ع ) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام محمد فنایی اشکوری سخنران مراسم یادبود آیت‌الله نورالدین حسینی اشکوری گفت: نخستین کسی که در ایران مدرسه فقه شهید صدر را احیا کرد مرحوم آیت‌الله حسینی اشکوری بود.

وی افزود: ایشان خطیب بسیاری بزرگی بود که به زبان عربی فصیح و فارسی صحبت می‌کرد و در تمام علوم اسلامی حتی در علوم جدید مانند فلسفه علوم و معرفت‌شناسی صاحب‌نظر بود.

وی با بیان این‌که ایشان سراسر زندگی‌اش هجرت بود گفت:نخستین هجرت او از عراق به ایران بود؛ سال‌هایی که استخبارات عراق زندگی را بر وی سخت گرفت تا آن‌که باعث شد با وضع تلخی به ایران مهاجرت کند. به واقع ایشان مصداق مهاجر الی‌الله بود.

حجت الاسلام فنایی گفت: ارادتمند به رهبر معظم انقلاب بود و از نخستین کسانی بود که در جامعه عرب نسیت به تثبیا مرجعیت رهبر انقلاب تلاش کرد.

وی افزود: از صالحین بود وفوق العاده عزت نفس و ادب فراوانی داشت.

حجت الاسلام فنایی افزود: در قزوین دهه ۶۰ فضای سختی در شهر حاکم بود، در آن شرایط بنی صدر قصد داشت قزوین را پایگاه خود قرار دهد کسی که ایستادگی کرد مرحوم اشکوری است.

مرحوم آیت‌الله سید نورالدین حسینی اشکوری، شاگرد و وکیل برجسته حضرات آیات عظام سید محسن حکیم، ابوالقاسم خویی، محمدباقر صدر و نماینده مقام معظم رهبری در سوریه و آیت الله سید کاظم حائری در عراق بود؛ که در عصر سه‌شنبه، سوم اردیبهشت ١٣٩٨ پس از عمری مجاهدت در راه خدا و خدمت به امت اسلام، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/گ

مراسم یادبود آیت‌الله نورالدین حسینی اشکوری احیا کننده مدرسه فقه شهید صدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار