حساب کاربری العهد الجدید در توئیتر از وحشت و ناامیدی نظامیان سعودی حاضر در عملیات تجاوزکارانه علیه یمن پرده برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، صفحه العهد الجدید در فضای مجازی، از اسنادی پرده برداشت که از ترس، وحشت و ناامیدی در صفوف نظامیان سعودی حکایت دارد، نظامیانی که در معرض حملات نیرو‌های یمنی در نجران، جیزان و عسیر در جنوب عربستان قرار می‌گیرند.

العهد الجدید از شرایط وخیم نظامیان سعودی و نامه‌های آنان پرده برداشت، نامه‌هایی که از اوضاع ناگوار این نظامیان به ویژه کمبود شدید نیرو و مهمات آنان در مرز‌های جنوبی عربستان حکایت می‌کند.

این صفحه، اوضاع جنگ را در مرز جنوبی عربستان با یمن، بدترین حالت آن از زمان اعلام عملیات موسوم به «توفان قاطعیت» برشمرده است. همچنین بر اساس اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است، سرتیپ عبدالعزیز الآلی از منطقه الاحساء به منطقه جنوبی کشور فراخوانده شده است، به ویژه پس از شرایط میدانی وخیم و افزایش شمار تلفات نظامیان سعودی که به بیش از بیست کشته در روز رسیده است.

گزارش‌های میدانی تاکید می‌کند که نبرد در مرز‌های جنوبی عربستان به نفع نیرو‌های مشترک یمنی در جریان است و اوضاع این منطقه آشفته شده است، به ویژه پس از آنکه مقامات سعودی تصمیماتی بدون برنامه و نادرست گرفتند از جمله برکنار کردن فرماندهان بزرگ عملیات‌های نظامی. سرتیپ عبود الشهرانی، سرتیپ الملک عبدالعزیز و عیاد المسردی از جمله فرماندهان برکنار شده‌اند.

اسناد نظامی دستگاه‌های اطلاعاتی عربستان که به بیرون درز کرده است، بر وجود حالت ناامیدی در صف نیرو‌های سعودی صحه می‌گذارد. در یکی از این اسناد آمده است که فرماندهان ارتش پیشنهاد کرده‌اند نظامیان و افسرانی که به دلیل مصرف مواد مخدر یا دزدی از خدمت اخراج شده‌اند، بازگردانده شود. سندی دیگر نیز از شانه خالی کردن نیرو‌ها از اجرای دستورات فرماندهان و جا به جایی نیرو‌ها به ویژه در اوج رویارویی‌ها با نیرو‌های جنبش انصارالله در جبهه‌های جیزان، نجران و عسیر، پرده بر می‌دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار