سخنگوی حزب‌الله عراق به شدت از اقدامات فتنه‌افکنانه سفارت آمریکا در بغداد انتقاد و اعلام کرد این سفارت‌خانه مکانی برای جاسوسی و توهین به حاکمیت و مراجع دینی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، محمد محی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق، در گفتگو با این شبکه سفارت آمریکا در بغداد را به تلاش برای ایجاد فتنه و بحران در کشور متهم کرد.

وی گفت: «ما در برابر وضعی سیاسی قرار داریم که می‌خواهند آن را در سایه سکوت آشکار گروه‌های سیاسی عراقی در مقابل همه تعدی‌ها و بی‌احترامی‌های گذشته و کنونی آمریکایی‌ها، به عراق تحمیل کنند. این بدین معناست که ما در برابر مسئله‌ای پیچیده قرار داریم و باید با احتیاط زیاد و تمام توان به آن توجه و با آن مقابله کنیم تا آن‌ها که سفارت آمریکا را می‌گردانند و این سفارت را به مکانی برای جاسوسی و دسیسه‌چینی و بی‌احترامی به حاکمیت، نماد‌ها و مراجع دینی عراق تبدیل کرده‌اند، به این رفتار‌های خود خاتمه دهند».

سخنگوی گردان‌های حزب‎الله با درخواست از گروه‌های سیاسی برای واکنش نشان دادن به اقدامات توهین‌آمیز سفارت آمریکا افزود: «امروز هیچ عذر و بهانه‌ای از گروه‌های سیاسی و همچنین از سفارت آمریکا برای پذیرفتن این تجاوز‌ها و تعدی‌ها قابل قبول نیست. مسئولان سفارت آمریکا به هیچ وجه حق ندارند به مراجع دینی مقدس در عراق توهین کنند».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار