معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: توسعه همه جانبه و زیربنایی بدون لحاظ کردن بهداشت محیط در اجرای برنامه ها میسر نمی شود.

توسعه زیربنایی بدون لحاظ کردن بهداشت محیط میسر نمی شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، دکتر راضی ناصری فر در همایش روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای در محل هتل زاگرس، گفت بدون شک با توجه به توسعه فناوری ها و استفاده از ابزار و ماشین آلات برای بهبود زندگی بشری مخاطراتی نیز در نتیجه ضربه به محیط زیست انسان ها را تهدید می کند.

وی افزود: این مشکلات باعث شده که از منظر سلامت روانی و بهداشت محیط نارسایی هایی در سطح جوامع دیده شود.

ناصری فر اضافه کرد: صنعتی شدن جامعه در کنار مزایایی که برای عموم مردم به دنبال دارد اگر ملزومات آن که همانا ایمنی و بهداشت محیط است، رعایت نشود، می تواند آثار زیانبار متعددی را به همراه آورد.

ناصری فر گفت: باید محیط های کاری بویژه در مراکز صنعتی و تولیدی دارای پیوست های زیست محیطی بوده و حداکثر ایمنی را در ان لحاظ کرده باشند تا مخاطرات آن کاهش یابد.

وی افزود: عموم افراد جامعه انتظار دارند در مسیر صنعتی شدن به یک آرامش فکری و روانی دست یابند نه اینکه خود صنعتی شدن به عاملی برای تخریب این موضوع تبدیل شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، رعایت ایمنی و سلامت محیط کار برای کارگر و کارفرما را ضروری دانست که باید همواره در برنامه ریزی های کلان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/اس

توسعه زیربنایی از مجرای بهداشت محیط عبور می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.