دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در ایران شامل ورزشکار، مربی و داور در رشته‌های رزمی زیر مجموعه این فدراسیون فعالیت می‌کنند.

فعالیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در رشته‌های رزمیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،فرهنگ شادنیا ، دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های رزمی استان همدان گفت: ورزش‌های رزمی امروزه با توجه به تعدد سبک‌هایی که دارد در مسابقات مختلف اهمیت خود را به خوبی نشان داده که اگر به آن توجه شود بدون شک در مسابقات بین‌المللی می‌تواند ایران را به کسب مدال‌های رنگارنگ امیدوار کند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۵۰ سبک در قالب انجمن‌های مختلف، زیر نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی فعال هستند و حضور توانمند در مسابقات اولویت فدراسیون ورزش‌های رزمی است.

شادنیا بیان کرد: فدراسیون ورزش‌های رزمی جز چند فدراسیونی است که رشته‌های مختلف زیر مجموعه خود دارد و به همین دلیل مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه فدراسیون جهانی در تلاش است تا سبک‌های مختلف رشته‌های رزمی را به سطح بین‌المللی وارد کند، تصریح کرد: سبک‌های رشته‌های رزمی مانند موی تای، پنجاک سیلات و سامبو از جمله سبک‌هایی هستند که ظرفیت المپیکی شدن را دارند.

دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی ادامه داد: اگر به مسابقات جاکارتا و تعداد مدال آوران ایرانی دقت داشته باشید می‌بینید که از نزدیک به ۶۰ مدالی که ورزشکاران ایرانی در این دوره از مسابقات کسب کردند، ۳۰ مدال آن توسط ورزشکاران رشته‌های رزمی بود که نشان از ظرفیت بسیار خوب این رشته در کشور است.

انتهای پیام/ ش

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در رشته‌های رزمی فعالیت می کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.