سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت : هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد،وطلاق سبب می‌شود زنان، آسیب‌های بسیاری متحمل شوند،

هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد/ زنان آسیب‌های بسیاری از طلاق متحمل شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر عبدالهی سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور در همایشی که به‌مناسبت بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: وقتی آستانه روانیِ پایین و اضطراب بر ما حاکم شد و تمامی این مشکل را با خود به‌منزل و محل کار بردیم، شاهد ایجاد مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: چنانچه تاب آوری و قناعت زنان بالا رود و یک سازش یافتگی منطقی داشته باشند، قطعا این اتفاقات نامبارک رخ نمی‌دهد.
 
سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور  به‌فراز و فرود‌های نظام روانشناسی اشاره کرد و گفت: روانشناسی در بیش از ۸۰ رشته در جهان مداخله می‌کند.

عبد الهی افزود: روانشناسی یک علم فراگیر در زندگی است و خوب زیستن، نازل بر این علم مقدس بوده، چراکه پهلویی از این علم دین و معنویت و پهلوی دیگر آن فیزیولوژی بشر است.

وی با بیان این موضوع که فردی که درصدد ایجاد حال خوب برای خودش است باید با این رشته انس بگیرد، تصریح کرد: چنانچه تاب‌آوری افزایش یابد هر طوفان سهمگینی در مقابل انسان، تعظیم می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت: سازمان نظام روانشناسی ۲۵۰ هزار دانش آموخته دارد که در صورت ایجاد همدلی و تعامل بین آنان، قطعا می‌توانند یک کشور را اداره کنند.

عبدالهی  بر تعامل و افزایش اثربخشی به‌واسطه آن تاکید و تصریح کرد: امید است این تعاملات نقطه عطفی باشد تا مشهد را تبدیل به‌خیمه روانشناسی کند.

وی به‌مشکلات موجود در اخذ مجوز فعالیت روانشناسان اشاره و تاکید کرد: ما تراکم مراجعین و گرفتن مجوز را البته با دقت و رعایت ضوابط، می‌شکنیم، پیش از این تفکر بر این بود که فرهیختگان در تهران نشسته‌اند که رفتاری خودشیفته و نامبارک بود که خوشبختانه شکسته شد و امروز خراسان در این خصوص متکی به‌خود است و خود را مدیریت می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور با بیان اینکه وقتی جامعه ما دارای ۴ میلیون معتاد و ۴۵ درصد چاقی است، قانون‌گریزی رواج می‌گیرد، یادآور شد: وقتی ۵۶ آسیب، به‌عنوان آفت جامعه شناخته شده، تمامی این‌ها به‌پیکره جامعه ما هجمه وارد و جمعیت را تهدید می‌کند و افسردگی را به‌یک موضوعی تبدیل می‌کند که به‌هر خانه سر می‌زند، روانشناسی است که می‌تواند این معضلات را کنار بزند و انسانی شاداب را تربیت کند.

عبدالهی گفت: امروز سبک زندگی در کشور ما دچار مشکل شده و این موضوع را می‌توان در سبک معماری خود دید، امروز نه در معماری، نه تغذیه، پوشاک و نه در استفاده از هنر و فضای مجازی نمی‌توانیم افتخار کنیم.
 
انتهای پیام//ا.س

برگزاری همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در مشهد

برچسب ها: طلاق ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.