تیم فوتبال استقلال با شکست مقابل پدیده تا حدودی از قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ناامید شد و شفر نقش اصلی را در این ناکامی بازی کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال استقلال تهران ۶ امتیاز از تیم صدرنشین لیگ برتر فوتبال یعنی پرسپولیس عقب افتاد و شانس کمی برای قهرمانی دارد.

هواداران استقلال از شب گذشته زمزمه‌هایی برای جدای وینفرد شفر سر دادند و معتقدند او نتوانسته است تیم پر مهره استقلال را خوب هدایت کند.

وینفرد شفر در فصل گذشته وعده قهرمانی در لیگ بعدی را داد و بعد از شکست برابر پدیده از فصل بعد لیگ برتر فوتبال حرف زد و این وعده‌ها حوصله هواداران آبی پوشان پایتخت را سر برده است.

شفر فصل گذشته که نیم فصل رویایی را سپری کرد و با خرید تیام و جپاروف نتایج قابل قبولی گرفت، اما برای قهرمانی دیر شده بود و در نهایت تنها به جام حذفی رضایت داد.

با شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال شفر با جذب مهره‌های مورد نظر قصد داشت تا حضوری قدرتمندانه در بازی‌ها داشته باشد و تاکید شفر برای جذب تیام و جپاروف در نهایت به جایی نرسید و استقلال با مهره‌های دیگر‌ی جای خالی آن‌ها را پر کرد.

مجموعه اشتباهات پیر مرد آلمانی استقلال /بلیت برگشت وینفرد شفر OK می شود؟

نیم فصل اول نتایج خوبی را از استقلال ندیدیم و در نهایت در نیم فصل لیگ برتر فوتبال گادوین منشا از تیم رقیب و پاتوسی و ایسما ۳ بازیکن آفریقایی به ترکیب استقلال اضافه شدند.

نتایج گاه و بیگاه استقلال و پیروزی‌های پر گل و در پی آن اُفت‌های آنچنانی بلاتکلیفی را در استقلال به حد اعلا رساند و در نهایت شفر در آسیا به جز بازی رفت با الهلال نتایج قابل قبولی نگرفت.

باید قبول کرد که مصدومیت‌ها در نتایج استقلال تاثیر گذار بوده است، اما آبی‌ها در این فصل تیم پر مهره‌ای بودند که روی نیمکت هم دست سر مربی را برای تغییرات باز گذاشته بودند.

مجموعه اشتباهات پیر مرد آلمانی استقلال /بلیت برگشت وینفرد شفر OK می شود؟

استقلال در بازی‌های اخیر بار‌ها خود را بیخ گوش پرسپولیس رساند و دوباره با یک نتیجه قافیه را واگذار کرد و حالا در فاصله ۳ هفته به پایان لیگ برتر استقلال ۶ امتیاز از رقیب خود عقب است.

مجموعه اشتباهات پیر مرد آلمانی استقلال /بلیت برگشت وینفرد شفر OK می شود؟

ایراد‌هایی به نوع مربیگری شفر در استقلال وارد است که به صورت کلی به آن‌ می پردازیم:

۱- تاکید شفر برای استفاده از دستیاران خارجی و آنالیزور هایش که نشان می‌دهد در بازی‌های اخیر مقابل حریفان آنالیز مناسبی نداشته اند و در تمرینات تاثیر در نوع آمادگی بازیکنان و تاکتیک پذیری مشاهده نمی‌شود و نداشتن پلان دوم در استقلال از مواردی است که کاملا مشهود است و در بازی شب گذشته برابر پدیده هم قابل فهم بود.

۲- تاکید به استفاده بازیکنان در چند پُست آن‌هم درست زمانی که استقلال در این پست‌ها بازیکن دارد و می‌تواند به صورت تخصصی در بازی‌های مختلف از آن استفاده کند.

۳- اصرار به استفاده از بازیکنان خارجی از جمله ایسما که در بازی‌های اخیر ضعیف ظاهر شده و می‌توانست جای خود را به یک بازیکن دیگر بدهد.

۴- نداشتن ترکیب ثابت پس از گذشت ۲۷ هفته از بازی‌های لیگ برتر نیز از جله مواردی است که به شفر وارد است و معمولا تیم‌ها بعد از هفته پنجم در دور رفت و یا برگشت تعریف مشخصی از ترکیب را برای تیم خود دارند که در استقلال هر بازی ترکیبی متفاوت آزمایش و در نهایت با جواب منفی مواجه شد.

۵- باخت در دربی و بازی‌های بزرگ از جمله مواردی است که عرصه را برای ماندن شفر تنگ کرد و شاید این مربی حرفه‌ای باید زودتر از این می‌فهمید که پیروزی برابر پرسپولیس می‌تواند حکم محبوبیتش را امضا کند، اما او نه تنها برای دربی راهکاری نداشت بلکه به رقیبان مستقیم خود مثل تراکتور و پدیده نیز باج ۳ امتیازی داد.

۶- شفر در برخورد‌های انضباطی نیز قاطعیت لازم را نداشت و نظم آلمانی که از او انتظار می‌رفت در طول فصل مشاهده نشد و شاید این ایراد به دستیاران او نیز وارد شود.

شکست استقلال در بزرگترین و حساس‌ترین بازی فصل برابر پدیده درد دل هواداران را تازه کرد و در نهایت دل نوشته‌هایی از برخی هواداران به شرح زیر منتشر شد:

  • «استقلال زمانی که در بهترین وقت نتوانست برنده میدان شود، کی می‌توانست آقای شفر.
  • بس است پیرمرد آلمانی، این نوسان تکراری اذیت مان کرد. بس است آقای شفر این افت و خیز‌های پر تکرار، این ترکیبی که هیچ وقت ثابت نشد، این تعویض‌های بی جواب اذیت مان کرد آقای شفر.
  • لطفا نیایید و از برنامه‌های سال‌های بعد بگویید. نیایید و بگویید این استقلال را در سال‌های بعد می‌سازم، زمان ما همین امروز بود، همین بازی، همین فینال. چه کردید؟ شما و بازیکنان تان چه کردید؟
  • استقلالی که هر وقت گل خورد، نتوانست جبران کند، مشکل داشت، مشکل فنی و کسی که باید پاسخگو باشد سرمربی است. لطفا برایمان از سال‌های بعد نگویید، قصه تکراری در ایران شایعه زیاد است را تکرار نکنید، حرف‌های تکراری خسته مان کرده، نوسان‌های پر درد استقلال. بس است دیگر، بس است»

زنگ خطر برای وینفرد شفر به صدا درآمد و بلیت برگشت او OK شد و باید دید پیرمرد آلمانی خودش بی سر و صدا می‌رود یا کار به شکایت و دریافت رقمی حدود ۱۵ میلیارد تومان می‌رسد.

آنچه مشخص است باشگاه استقلال از عملکرد شفر با توجه به هزینه‌های انجام شده رضایت ندارد، اما نوع قرارداد وینفرد شفر و دستیارانش در استقلال به شکلی است که اگر قرار باشد از سوی باشگاه همکاری منتفی شود رقمی معادل ۱۵ میلیارد تومان خسارت روی دست باشگاه می‌گذارد و به همین دلیل مدیران باشگاه استقلال فعلا در این زمینه سکوت اختیار کردند، اما شاید پنهانی و در آینده‌ای نزدیک و بعد از پایان فصل شفر توافقی از استقلال جدا شود.

نتایج شفر در فصل جاری لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا نه تنها خودش بلکه مدیران آبی را هم روی خط قرمز قرار داده است و در صورتی که رقیب دیرینه این تیم یعنی پرسپولیس به مقام قهرمانی برسد وزارت ورزش و جوانان هم از گزند زخم زبان‌های استقلالی‌ها در امان نخواهد بود.


بیشتر بخوانید:

اخراجی زهرش را به شفر ریخت

جلسه فوری هیئت مدیره استقلال با چاشنی برکناری شفر


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۰۹:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
دم پدیده گرم. حال کردم باهاش. ایولا ایولا اییییییولااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ماوی
۲۳:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا استقلال رو بدین دست قلعه نوی درس میشه از اولش معلوم بود شفر به درد این فوتبال ما نمیخوره شاید جای دیگه موفق تر از این باشه فوتبال ما فرمول خاص خودش رو داره
Oman
ناشناس
۲۲:۱۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه باید حتما استقلال یا پرسپولیس قهرمان بشه که این همه به تکاپو افتاده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از اول هم بدرد نمیخورد این همه پول گرفت اخر چی شد استقلال نابود کرد
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۰۱ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین بدرد نخور استقلال رو قهرمان جام حذفی کرد .تو لیگ قهرمانان اسیا سرگروهش کرد.تیم ردیف 10 جدول منصوریان رو دوم کرد و .... مشکل از جایی دیگه هستش. نبود مدیریت درست که 5 بازیکن حرفه ایی رفتن نیم فصل مهاجم خوب نگرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۹:۱۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بهتر متن قرار دادش هم بخونید یک بار ، که اگر اخراج بشه باید 15 ملیارد با دالار 14.500 تومانی بهش بدن . که از چیب منو تو می کشن بیرون بعله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کار شفر به بدرد نمیخوره!
Iran (Islamic Republic of)
خ
۱۵:۳۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
هرکسی بیاید موفق نمی شود موفقیت در مورد فوتبال نادرست است این موضوع در مورد هرفرد وگروهی که باد می پیمایند صادق است فقط هزینه هدر می رود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
شفر خواهشا برو....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
شفر وقتی ثابت شد که در بازی برابر الهلال، تیمش بارها در تله افساید حریف افتاد و او طرحی برای آن نداشت .
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۲۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در طول فصل شفر دو بار اشتباه کرد آن هم به یک شکل در بازی دربی و بازی با پدیده هر دو را هم به یک شکل باخت: اشتباهات :
1- استفاده از پژمان جمشیدی در سمت راست
2- استفاده از روزبه چشمی در دفاع وسط به جای هافبگ دفاعی
3- استفاده از شجاعیان در هافبک دفاعی به جای هافبک هجومی
4- عدم تعویض ایسما با قائدی در ابتدای نیمه دوم
5- وقتی سیستم بازی در این دو مسابقه روی ارسال از جناحین است مرتضی تبریزی از ابتدا باید در ترکیب می بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیزم از پژمان جمشیدی در سمت راست کدوم سالن سینما استفاده کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۰۲ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
پژمان منتظری . دقیقا این ترکیب کار شفر نیست.کار مشاوران بی تجربه مثل پسرش وفرهاد هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود بر برانکو و درود بر بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس . ان شاء اله جشن سومین قهرمانی نزدیک است.
آخرین اخبار