وزیر علوم با اشاره به مفاد اصلی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان درباره اصلاحیه آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه مراسم بین‌المللی آینده جهان اسلام تا افق ۱۴۱۴ که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد و در جمع خبرنگاران درباره آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان اظهار کرد: این آیین نامه هنوز به تصویب نرسیده است و البته در موضوعات شخصی دانشجویان هم دخالت نمی‌کند.

در آیین نامه به تخلفات فضای مجازی اشاره نشده است

وی ادامه داد: این آیین نامه قدیمی است و به پیشنهاد وزارت بهداشت تنها چند کلمه به آن اضافه شده است که آن‌ها هم به موضوعات تخلف دانشجویان در فضای مجازی توجهی ندارند.

غلامی درباره مفاد اصلی این آیین نامه بیان کرد: آیین نامه انضباطی به تخلفات دانشجویان در حوزه دانشگاهی توجه دارد و بر همین اساس دانشجویان نباید نگران رفتن به کمیته انضباطی و فعالیت خود در فضای مجازی باشند.

عملکرد نامناسب برخی رسانه‌ها مفاد اصلی آیین نامه را خدشه‌دار کرد

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متاسفانه برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها با انجام مصاحبه بی موقع جو متشنجی را علیه این آیین نامه ایجاد کردند، درحالی که آیین نامه جدید هنوز به شورای عالی انقلاب فرهنگی نرفته است و تنها ۱ جمله و ۳ کلمه به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: مصاحبه بی‌موقع یکی از همکاران ما سبب شد تا محتوا‌های بی‌مورد در آیین نامه ایجاد شود.

غلامی افزود: همانطور که گفتم قرار نیست وارد حریم شخصی دانشجویان شویم و در حقوق شهروندی هم این موضوع به صراحت ذکر شده است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بستر فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی بستر‌های مناسبی برای گسترش میزان علم و دانش هستند و برگزاری کنفرانس‌هایی همانند کنفرانس امروز می‌تواند سبب افزایش تعاملات کشور‌های اسلامی شود.

وی یادآوری کرد: آینده برای جوانان است و وظیفه ما انتقال دانش به آن‌ها و ایجاد بستر‌های مناسب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر ع ص اردستانی
۱۴:۳۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از دوسال پیش در دانشگاه آزاد تهران مرکزی مرسوم شده دانشجویان پس از کسب نمره کم علیه استاد مربوطه کانال تلگرامی تحت عنوان " شاکیان ......" ایجاد و علیه استاد مربوطه افترا و فحاشی و نشراکاذیب میکنند آیا نباید با این دانشجویان که با آبروی اساتید در فضای مجازی بازی میکنند برخورد انظباطی نمود؟
Czechia
طوفان
۱۳:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چطوری میخان فضای مجازی یه نفرو کنترل کنن؟؟!!! یه نفر صدتا حساب کاربری داره صدتا خط تلفن داره از کجا تشخیص میدن که کی به کیه!!!
آخرین اخبار