استاندار خراسان رضوی گفت: باید در اهداف آموزش و پرورش بازنگری ویژه‌ای صورت بگیرد چراکه نظام آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی با توسعه و پیشرفت کشور دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: اگر برای نظام آموزشی و تعلیم و تربیت سرمایه گذاری انجام نشده است و بیشتر اعتبارات این وزارتخانه در کشور صرف هزینه‌های جاری است و این یک مشکل است چرا که سرمایه گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه یک بهره وری و برگشت سرمایه است.

وی یکی از راه‌های توسعه آموزش و پرورش را حضور معین‌های اقتصادی در جمع اعضاء شورای آموزش و پرورش دانست وافزود: تا الان ۵۸ معین اقتصادی در خراسان رضوی معرفی و این معین‌ها می‌توانند با شناسائی افراد نخبه، خلاق و ماهر در آموزش و پرورش در توسعه این نهاد تعلیم وتربیت گام‌های موثری بردارند.

رزم حسینی گفت: و این معین‌ها میتوانند از پژوهش سراها، دانشگاه‌های فرهنگیان و کانون بازنشستگان بهره لازم را ببرند.

 فعالیت بیش از ۸۷ هزار معلم در خراسان رضوی

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در ایام نوروز گفت: در حادثه سیل استان گلستان آموزش و پرورش ۳۰ کامیون و کامیونت لوازم التحریر و لوازم مایحتاج اولیه با کمک خیرخواهانه دانش آموزان و معلمان جمع آوری و به این مناطق ارسال کرد و همچنین ۱۳ کانکس، ۵۰۰ دستگاه میز و نیمکت هم به استان گلستان روانه شد.

قاسم علی خدابنده افزود: در خراسان رضوی بیش از ۸۷ هزار معلم فعالیت میکنند که ۵۰ درصد کارکنان دولت را تشکیل می‌دهند و از ابتدا امسال ۷۷ میلیارد تومان برای پرداخت بدهی آموزش و پرورش به همکاران استان اعطاء شد.

۴۹ پژوهسرا در ۴۵ منطقه استان و همچنین ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان استان فعالیت میکنند.
 
انتهای پیام//ا.آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.