معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برنامه نظام راهبردی «مدرسه محوری» را فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم‌گیری به مدرسه دانست.

مدرسه به عنوان رکن اصلی تربیت و تعلیم در نظام آموزش و پرورش استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه برنامه نظام راهبردی «مدرسه محوری» را فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم‌گیری به مدرسه دانست و گفت: این امر برای تحقق اهداف و اثربخشی برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدرسه ﻣﺆثر است.

ماشاءالله پروین روز یکشنبه در جلسه شورای پژوهش آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، با مهم شمردن اجرای دقیق برنامه مدیریت مدرسه محوری افزود: مدیریت مدرسه محوری یعنی فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم‌گیری به سطح مدرسه به عبارت دیگر مدیریت مدرسه محوری یعنی نزدیک شدن فرایند تصمیم‌گیری به آموزش‌دهندگانی که تصمیم‌ها در نهایت بر آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: در کشور ما واژه مدرسه محوری نامی آشنا است که در سال‌های اخیر به عنوان یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های جدید وزارت آموزش و پرورش اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وی  بیان کرد: منظور از برنامه نظام راهبردی مدرسه محوری این است که مدرسه به عنوان رکن اصلی تربیت و تعلیم در نظام آموزش و پرورش، روی پای خود بایستد و برنامه نظام راهبردی مدرسه محوری به افرادی که در آن مدرسه کار می‌کنند، اجازه می‌دهد تا جنبه‌های گسترده‌تری از موضوعات مدرسه‌ای که در آن کار می‌کنند را در نظر گرفته از انرژی خود به منظور بهبود و توسعه مدرسه، بیشتر استفاده کنند.

پروین، مدرسه محوری را امری ضروری برای اصلاح نظام آموزشی دانست و افزود: با اجرای این برنامه مدارس میزان ابتکار و خلاقیت‌های خود را افزایش می‌دهند و بر همین اساس انتصاب مدیران از حالت ستادی خارج شده و براساس نامزدی و احراز صلاحیت‌ها صورت می‌پذیرد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه اظهار کرد: این تعامل برای ایجاد و تحقق اهداف و اثربخشی در مدرسه بسیار موثر است و این فرایند باعث توانمندی مدرسه برای ایجاد تصمیم‌گیری‌های آموزشی در مورد نیاز‌های یک مدرسه شده و کمک به استفاده موثر از منابع محدود مدرسه و تقویت مشارکت محلی در اداره امور مدارس است.

وی بیان داشت: تمام بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با مدرسه صرفا با امضای وزیر یا نماینده ثابت وزیر و مدیرکل استان ارسال خواهد شد و شیوه‌نامه‌های ارسالی از سوی سایر مراجع صرفا جنبه توصیه‌ای و راهنمایی خواهد داشت.

وی افزود: از مهرماه امسال صرفا یک تفاهم‌نامه در قالب برنامه عمل مبتنی بر برنامه تعالی و تدبیر از سوی مناطق آموزش و پرورش با مدارس منعقد خواهد شد و تمامی گزارش‌های تفصیلی، مصور و مستندات از طریق سامانه برنامه تعالی و تدبیر از سوی مدارس ارسال خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

 

مدیریت مدرسه محوری یعنی فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم‌گیری به مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.