امینی‌فر گفت: کار ساخت ۲ بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابی در شهر‌های چابهار و ایرانشهر آغاز شده است.

آغاز ساخت بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابی در ایرانشهر و چابهار/ مقایسه شیوع مالاریا در ایران و جهانامینی‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سالیانه ۵۰۰ میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند، اما خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های شبکه بهداشتی درمانی و اقدامات مناسب برای پیشگیری از بروز بیماری‌ها در کشور، امروزه تعداد مبتلایان به بیماری مالاریا در جنوب ایران سالیانه کمتر از ۲۰ نفر است.
 
وی ادامه داد: ایران در زمینه پیشگیری از بیماری واگیر اقدامات موثری انجام داده ، در زمینه بیماری مالاریا اقدامات خوبی برای کنترل انتقال محلی ایجاد شده و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اقدامات پیشگیرانه و آموزش‌های لازم برای مقابله با انتقال مالاریا در استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته است.

امینی‌فر تاکید کرد: در حال حاضر نظام مراقبتی خوبی در راستای مبارزه با بیماری مالاریا در سراسر کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است و همین زیرساخت‌ها باعث کاهش انتقال محلی بیماری مالاریا در کشور شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزود: در حال حاضر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند و این مرکز آموزشی دارای ۸۰۰ تخت بیمارستانی، ۲۵۰ خانه بهداشت و ۴۰ مرکز جامع سلامت است.

میانگین نسبت تخت به جمعیت در شهر‌های ایرانشهر و چابهار ۰.۷ است

وی اضافه کرد: کار ساخت بیمارستان ۵۵۰ تخت خوابی چابهار و ایرانشهر در سال گذشته کلید خورد و حالا این دو مرکز از نظر فیزیکی ۸ درصد پیشرفت داشته‌اند، امید است با حمایت سازمان‌های مربوطه کار ساخت این بیمارستان‌ها هرچه زود‌تر تمام شود.

امینی‌فر ادامه داد: در حال حاضر نسبت تخت به ازای ۱ هزار نفر جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۰.۷ بوده و این درحالی است که میانگین کشوری ۱.۶ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار