وزیر کشور با بیان اینکه باید اقتصاد را از نفت بر کالا‌های دیگر متمرکز کنیم، گفت: باید در برابر فشار‌های دشمنان، جواب دندان شکن دهیم.

دشمن خواهان بی نظمی و اغتشاش در جامعه ایرانی است/ باید اقتصاد را از نفت بر کالا‌های دیگر متمرکز کنیمبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی فضلی وزیر کشور در بیست و سومین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران ناجا که امروز (یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ما در سال ۹۷ با تمام فراز‌ها و فرود‌ها ضمن حفظ اقتدار و انجام وظایف نیروی انتظامی که برقراری امنیت و نظم و سهولت خدمات رسانی به مردم است، توانستیم در دیگر حوزه‌ها نیز خدمت کنیم.

وی افزود: ما در برخی از حوزه‌ها شاهد اقداماتی بودیم که نتیجه برنامه ریزی دشمنان و هزینه کردن پول‌های کلان از سوی آن‌ها بود که خوشبختانه به موفقیت هم نرسیدند و دشمن از دی ماه برنامه ریزی کرد که سال ۹۷ را به سالی بی ثبات برای کشور تبدیل کند و با حجم انبوه عملیات روانی و هزینه‌های کلان سعی داشت اعتراضات را سازماندهی کند که با تصمیم‌های اتخاذ شده در شورای عالی امنیت دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.

وزیر کشور گفت: دشمن اعتراضات را به سطح دراویش، کامیون داران و اصناف برد، اما موفق نشد و در حوزه اقتصاد هم فعالیت کرد و تلاش داشت تا شرایط کشور را نامطلوب نشان دهد، اما توانستیم سال ۹۷ را علی رغم فشار اقتصادی و نوسانات بازار سکه و ارز با موفقیت پشت سر گذاریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: فشار اصلی و مقاومت بر روی دوش مردم بود و ما در این خصوص از مردم تشکر می‌کنیم و ناجا نیز در تمام مسائل در صحنه حضور داشت، به عنوان مثال در حوزه قاچاق ارز نیروی انتظامی به خوبی اقدام کرد و در حوزه قاچاق کالا به ویژه قاچاق کالا‌های اساسی، نیروی‌های نظامی و امنیتی موفق عمل کردند.

وی افزود: در حوزه مسائل اجتماعی نیز شاهد تحرکاتی در خصوص کمبود آب در مناطقی بودیم که نیروی انتظامی این تنش‌ها را کنترل کرد.

وزیر کشور گفت: ما در حوزه‌های آب ریز شاهد ایجاد مسائل اجتماعی ناشی از خشکسالی بودیم که آن‌ها را هم کنترل کردیم.

رحمانی فضلی بیان کرد: ما همچنین شاهد تحرکات اجتماعی در حوزه اقلیت‌های مذهبی و قومی بودیم که این مسئله نیز کنترل شد و سال گذشته سالی همراه با اتحاد بود.

وی افزود: دشمن آن چنان عملیات روانی ایجاد کرد و جلوی دوربین آمد و مطرح کرد که ایران چهلمین سال انقلاب را نمی‌بیند و سعی داشت مردم را از پرچم داری انقلاب ناامید کند، اما ما شاهد بودیم که در دهه فجر مردم حضوری پر رنگ داشتند و این مسئله نشان داد دشمن نمی‌تواند با ایران مقابله کند.

وزیر کشور بیان کرد: در حوزه منطقه‌ای دشمن با اعلام قبلی آمد و مردم را بمباران کرد و به داعش به صراحت کمک کرد. همچنین آمریکا و عربستان به صراحت به تروریست‌ها کمک کردند و به وضوح گفتند که هدف آن‌ها در منطقه ایران است و به لطف خدا کشور ما مقابل تروریست‌ها موفق بود و نفوذ ایران در حوزه سیاسی و منطقه به گونه‌ای است که امروز شاهد بروز و ظهور جریان‌های نو و رویش‌های جدید نیرو‌های مقاومت به سبک ایران و این الگوگیری از ایران اسلامی است.

رحمانی فضلی گفت: دشمن در منطقه نتوانسته به یک اجتماع علیه ایران برسد و حتی به نتیجه عکس دست پیدا کرد و ما باید قدر اقدامات ایران را در منطقه بدانیم و بدانیم این‌ها نتیجه رهبری یک رهبر مقتدر و حضور نیرو‌های نظامی قدرتمند است.

وی افزود: دشمن از ابتدای سال اعلام کرد که از اردیبهشت فشار‌های خود را زیاد خواهد کرد و ما امروز شاهد فشار‌هایی در حوزه تحریم‌ها هستیم و دشمن هدف خود را به صفر رساندن فروش نفت اعلام کرده است و محور تمام این تحریم‌ها فشار بر روی مردم است، زیرا فکر می‌کنند با افزایش فشار بر روی مردم می‌توانند باعث افزایش اعتراضات و بی ثباتی در کشور شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: در گذشته دشمن برای رسیدن به اهداف خود از افراد سلطنت طلب و معاندان استفاده می‌کرد و امروز هم از همین افراد استفاده کرده است و به عنوان مثال سال گذشته از همین نیرو‌های سلطنت طلب و معاند استفاده کردند.

رحمانی فضلی گفت: مردم به این سلطنت طلب‌ها که دستشان به خون مردم آغشته است، توجهی ندارد و دشمن به طناب پوسیده‌ای تکیه کرده است و ما حتما در مقابله با این اقدامات دشمن می‌ایستیم و ایستادگی در برابر حیله‌های دشمن هزینه دارد.

وی افزود: هر زمان که نیرو‌های انتظامی در اوج اقتدار بودند و رهبر معظم انقلاب ما را راهنمایی کردند، موفق بودیم.

وزیر کشور گفت: دشمن می‌داند که تعیین زمان و جغرافیای جنگ دیگر به دست آن‌ها نیست.

رحمانی فضلی تصریح کرد: منطقه خاورمیانه منطقه‌ای نفتی است که اقتصاد جهان را کنترل می‌کند و دشمن می‌داند شروع جنگ در این منطقه اقتصاد کل جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل فشار‌ها را به جای جنگ بر روی تحریم‌ها متمرکز کرده است و ما باید اقتصاد را از نفت بر کالا‌های دیگر متمرکز کنیم، چراکه می‌دانیم که باید در برابر فشار‌های دشمنان، جواب دندان شکن دهیم.

وی افزود: این ملت نجیب است و صبر دارد و صبر ما تا مرز به هم خوردن امنیت ملی و آرامش ملی است و اگر این مرز‌ها به هر دلیلی خدشه دار شود، این مردم جواب خواهند داد و این نظام پشت مردم است.

وزیر کشور تصریح کرد: افرادی که پشت دیوار‌های شیشه‌ای ایستاده‌اند نباید سنگ پرتاب کنند، زیرا این سنگ به سمت خودشان کمانه می‌کند.

رحمانی فضلی گفت: ما در منطقه حضور داشتیم و خواهیم داشت و دشمن در این منطقه مهمان ناخوانده است و اگر تحریکی کند، با اتحاد منطقه سیلی به راه خوهد افتاد که آن‌ها را نابود می‌کند.

وی افزود: در زمان ایجاد داعش اعتقاد داشتیم که چهره این گروه می‌تواند چهره اصلی اسلام را نشان دهد و امروز چهره تروریستی داعش روشن شد.

وزیر کشور گفت: نیروی انتظامی به عنوان چهره مقتدر، امنیت زا، منظم و خدمات ده همراه مردم بیشتر مسئولیت را برعهده دارد و هیچ نهادی مسئولیت نیروی انتظامی را ندارد، به همین دلیل ما باید بیشتر موثر باشیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه مقابله با اشرار، قاچاق موادمخدر و راهنمایی و رانندگی باید تلاش کنیم و هر سال گام بلندتری برداریم، چراکه چیزی که دشمن می‌خواهد بی نظمی و اغتشاش در جامعه است، لذا ایجاد نظم بر عهده نیروی انتظامی است.

وی افزود: در پی وقوع حادثه سیل اخیر، دشمن سعی کرد تا از طریق رسانه‌های خود و با سوء استفاده از این حادثه طبیعی عملیات روانی را علیه ایران آغاز کند تا بی نظمی و بی ثباتی در کشور ایجاد کند، اما نیروی انتظامی، سپاه و کمیته امداد و دیگر نیرو‌ها پای کار آمدند و اولین نیرو‌ها که پای کار آمدند نیرو‌های نظامی و انتظامی بودند.

وزیر کشور تصریح کرد: علی رغم اینکه دشمن قصد داشت که نشان دهد در این سیل اسراف و بی نظامی وجود دارد، اما موفق نبود. در پی وقوع این حادثه ستاد هماهنگی در وزارت کشور ایجاد شد و حتی در این حوادث شاهد کمترین سرقت و جرم نسبت به روز‌های عادی بودیم و این سیل به همکاری و اتحاد تبدیل شد.

رحمانی فضلی گفت: ما از کشور‌های خارجی درخواست کمک نکردیم، زیرا می‌خواستیم نشان دهیم کشور می‌تواند خسارات ناشی از این سیل را جبران کند، البته از کمک‌های جهانی آن‌ها استقبال و تشکر کردیم.

وی افزود: امروز ۱۷۲ هزار واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارد و لوازم منزل برای تعدادی از سیل زدگان تهیه شده است و به سرعت تمام واحد‌های خسارت دیده بازسازی خواهند شد.

وزیر کشور گفت: مشاهده کردیم که کشور‌هایی که در مقابل دشمن ترسیدند، آبرو، اقتدار و ناموس آن‌ها به خطر افتاده است و ما با راهنمایی رهبری مقتدر و با همراهی مردم و دولت، دشمن را ناامید خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
گل گفتي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای رحمانی فضلی باسلام به روتق اقتصادی کمک کنید تولید کننده داخلی راحمایت کنید بعد اگراز زیادی مصرف داخلی صادرکنید تاحالا هرچی کارافرین توتلوزیون دیدیم دلخونی داشته از بانکهاومسئولین چراحمایت نمکنید اینقدر مالیات ازتولیدکننده میگیرید تاطرف ورشکست نشود ولش نمیکنید.علی برکت لله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدتهاست که رهبر عزيزمون فرمودن اقتصاد را بايد از نفت جدا کنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی شد قرار شد انچنان رونق اقتصادی درست کنین......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای وزیر شما گرانی را کنترل کنید هی قیمت ها بالا میره آخه تا کی؟ ما رو تا مرز سکته رسوندید دیگه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا وزیر شما چرا به ارازل و اوباش فرصت می دید که تو کشور راست راست راه بیافتند. همشون را گردن بزنید.
آخرین اخبار