به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفتگوی ویژه خبری امشب (۷ اردیبهشت) با موضوع بحث در خصوص اتفاقات دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان برگزار شد.

در گفتگوی ویژه خبری امشب، حسن زاده و درخشان به عنوان میهمانان ویژه حضور داشتند.

حسن زاده در ابتدای صحبت هایش گفت: اول باید دو چیز را باور کنیم که فوتبال واقعیتی است که باید آن را باور کنیم و دوم اینکه تفاوت فوتبال با چند سال گذشته زیاد است.

مدیریت در فوتبال دیگر سنتی نیست و نتیجه گرایی در آن مهم شده است و هواداران و مدیریت به دنبال پیروزی هستند و برای رسیدن به آن همه کار می‌کنند.

سپس مجری برنامه حکم کمیته انضباطی را برای دیدار پرسپولیس و سپاهان را قرائت کرد.

حسن زاده: سخت گیرانه عمل کنیم، بازی‌ها یکی در میان بدون تماشاگر است/ درخشان: جرائم بیشتری در نظر گرفته شود تا باشگاه‌ها خطا نکنند

درخشان بیان کرد: با توجه به حکمی که اعلام شد هر چه حکم شدیدتر باشد، بهتر است. اعتقاد شخصی ام بر این است که باید جرائم بیشتری در نظر گرفته شود تا باشگاه‌ها بترسند و تماشاچی‌ها حواس شان باشد تا خطا نکنند، زیرا می‌دانند که از تیم شان امتیاز کم می‌شود. من از هواداران سوال می‌کنم که آیا با بر هم ریختن وضعیت موجود آیا نتیجه درست می‌شود؟ برخی‌ها به خاطر شلوغ بودن هم به ورزشگاه نمی‌روند که سبب می‌شود تا فوتبال کم تماشاگر شود.

آیا در الکلاسیکو اسپانیا این اتفاقات رخ می‌دهد؟

سپس صابریان، رئیس اورژانس تهران توضیحاتی ارائه کرد. در ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه مستقر شدیم و پس از اتفاقات رخ داده امکانات را بیشتر کردیم. ۲۹۵ مورد مصدوم داشتیم که یک نفر فوت کرد و ۴۵ مورد انتقالی داشتیم. آسیب‌های متفاوتی بودند مانند ضربه و تشنج که سبب شد تا آمار انتقالی‌ها بیشتر شوند. از مصدومینی که منتقل شدند همه سالم هستند و مشکل خاصی ندارند.

حسن زاده در ادامه صحبت هایش در خصوص اینکه آیا جریمه‌ها بیشتر شود، حواشی کمتر شود اظهار کرد: اگر به ما انتقاد شود که جریمه‌ها کم است انتقاد وارد است، اما آیا واقعا در دنیا، تنبیه جواب می‌دهد؟ حدود ۱۴ تنبیه یا جریمه فیفا برای اشخاص حقوقی و ۱۲ تا برای اشخاص حقیقی در نظر گرفته که بدترین آن محروم کردن بازیکن و هواداران است و مطمئن باشید اگر بخواهیم سخت گیرانه عمل کنیم، بازی‌ها یکی در میان بدون تماشاگر است، اما باید باور کنیم که فوتبال ما ظرفیتی دارد که باید آن را بپذیریم. ما بهترین هواداران را داریم و از لحاظ کمی و کیفی بهترین‌ها را داریم، اما افرادی که با شرایط روحی و روانی متفاوت به ورزشگاه می‌آیند را باید کنترل کنیم.

حسن زاده: سخت گیرانه عمل کنیم، بازی‌ها یکی در میان بدون تماشاگر است/ درخشان: جرائم بیشتری در نظر گرفته شود تا باشگاه‌ها خطا نکنند

سعید فتاحی در ادامه روی خط آمد و گفت: ابتدا از نیروی انتظامی و یگان ویژه مشهد تشکر می‌کنم که اتفاق خاصی رخ نداد و تماشاگران کمک کردند که بازی به خوبی برگزار شود. حضور هواداران در ورزشگاه‌ها نقطه اوج فوتبال ما بود، اما متاسفانه یک سری هوادار نما امنیت دیگر تماشاگران را برهم می‌ریزند که باید با آن‌ها برخورد کنیم.

او افزود: ما پنج شنبه جلسه‌ای داشتیم و صورت جلسه آن است که قرار شد طبقه بالا و پایین را به سپاهان بدهیم که ۶۲۰۰ بلیت بود، اما این اتفاق رخ نداد.

دو اشتباه داشتیم که یکی از آن‌ها این بود که قرار شد بلیت‌ها الکترونیکی باشد، اما ۱۵ هزار بلیت دستی فروخته شد و باید توضیح دهند که چرا این اتفاق رخ داده.

afc ملزم کرده که بلیت فروشی الکترونیکی باشد و در ۴ دربی این کار رو کردیم، اما باشگاه‌ها نتوانستند الکترونیکی انجام دهند.

درخشان پاسخ داد: چرا باید در ورزشگاه بیشتر از ظرفیت بلیت فروخته شود؟ چرا باید هوادارانی که بلیت دارند بیرون بمانند؟ باید انقدر سخت گیری کنیم که هواداری بدون بلیت و ... به ورزشگاه نیاید تا این اتفاق رخ ندهد. باید حفاظت را بیشتر کنیم تا حواشی رخ ندهد.

حسن زاده: سخت گیرانه عمل کنیم، بازی‌ها یکی در میان بدون تماشاگر است/ درخشان: جرائم بیشتری در نظر گرفته شود تا باشگاه‌ها خطا نکنند

برای مثال هواداران بلیت ورزشگاه‌ها را خریداری کردند، اما نمی‌توانند به استادیوم بروند، اما برخی‌ها بدون بلیت به ورزشگاه می‌روند. از نیروی انتظامی تشکر می‌کنم که خوب عمل کردند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در ورزشگاه امام رضا مشهد صندلی‌ها شماره گذاری شدند و هوادار ۲۰ دقیقه قبل به ورزشگاه می‌رود و می‌نشینند.

همیشه در ورزشگاه آزادی و در دیدار پرسپولیس و سپاهان بلیت دستی به فروش رسید که اشتباه است و نباید دستی به فروش برسد. دیگر اینکه ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری است و طبق قانون باید راهرو‌ها خالی باشد، اما هیچ وقت رعایت نمی‌شود. باید بلیت الکترونیکی فروخته شود، اما نمی‌دانم چرا همیشه و بر خلاف قانون بلیت دستی می‌فروشند.

او افزود: در فیفا امده است که اگر تماشاگران دچار تخلف شدند، باشگاه‌های میزبان و میهمان باید جرینه شوند، زیرا مقصر بودند و مسئولان ورزشگاه آزادی می‌توانند ادعای خسارت کنند و تیم میزبان باید خسارات را پرداخت کند.

فتاحی بار دیگر روی خط آمد و پاسخ داد: از دو ماه پیش کارگروهی داشتیم که ناظران بیشتر شوند تا حواشی کمتر شوند. تا تماشاگران نخواهند مشکل حل نمی‌شود. کار گروه هواداران نباید به اسم لیدر‌ها باشند، زیرا هر کاری دوست دارند می‌کنند و سبب ایجاد التهاب می‌شود. در بازی اتفاقاتی رخ می‌دهد که ایجاد حواشی می‌شود، اما در بازی‌های اینچنینی از قبل مشخص شده حواشی زیاد است و هواداران از قبل با هم کرکری داشتند.

حسن زاده: سخت گیرانه عمل کنیم، بازی‌ها یکی در میان بدون تماشاگر است/ درخشان: جرائم بیشتری در نظر گرفته شود تا باشگاه‌ها خطا نکنند

درخشان پیشکسوت پرسپولیس در خصوص اتفاقات بیان کرد: با اگر و اما نمی‌توان کاری کرد و باید بلیت فروشی درست انجام شود. چرا در ورزشگاه آزادی این انضباط وجود ندارد؟

سپس حسن زاده گفت: باید یک واقعیتی را قبول کنیم که دیدگاه هواداران متفاوت است، اما امروزه با یک مصاحبه مدیرعامل جو ورزشگاه برهم می‌ریزد و سبب ایجاد حواشی می‌شود. باشگاه‌ها باید صفحات مجازی خود را کنترل کنند تا ذهنیت‌های بدی ایجاد نشود. هواداران آبروی ورزش ما هستند و باید شرایطی را مهیا کنیم تا اتفاقات بدی رخ ندهد.

درخشان گفت: در چند وقت اخیر بازی منچسترسیتی و تاتنهام را دیدیم که سیتی در دقایق آخر یک گل زد، اما افساید اعلام شد و تیم از لیگ قهرمانان حذف شد، اما هیچ اتفاقی رخ نداد. یا در فینال آسیا که پرسپولیس از کاشیما باخت، اما هواداران برای پرسپولیس دست زدند که دیدنی بود. تماشاگران با فرهنگ هستند و باید در ورزشگاه نشان دهند.

حسن زاده درباره حکم کمیته انضباطی گفت: ابتدا باید بگویم که در فینال آسیا مدیران آسیا و فیفا به میزبانی پرسپولیس تبریک گفتند که خوب بود. اگر سنگی به هوادار برخورد کرد چه کسی باید پاسخگو باشد. ما حوادث بازی را بررسی کردیم برای مخاطیان ارسال کردیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم.

اتفاق خوبی رخ داده که آیین نامه کمیته انضباطی ارتقا یافته و به متخلفان فرصت دادیم که از خود دفاع کند. اگر لازم باشد دستور موقت می‌دهیم، اما اگر بیشترین محکومیت را در نظر بگیریم کسی قول می‌دهد که این حواشی کمتر شود؟

درخشان در پاسخ به این سوال که بدون تماشاگران شرایط بازی چگونه است، گفت: اگر جریمه کنیم و امتیاز کم کنیم هوادار دیگر می‌ترسد در ورزشگاه حاشیه بسازد، اما در اعمال قانون قصور می‌کنیم و این موضوع بد است. همراه با جریمه هواداران اگر امتیاز کم کنیم و حکم را به سرعت اجرا کنیم این موضوع می‌تواند از حواشی بکاهد.

حسن زاده در ادامه صحبت هایش بیان کرد: اگر حکم سنگینی برای تیمی در شهری بدهیم آب از آب تکان نمی‌خورد، اما کاپیتان تیمی را توبیخ کردیم و رسانه‌ها او را جور دیگری بازتاب می‌دهند. هواداران نساجی ۹۰ دقیقه تیم شان را زیر باران تشویق کردند که واقعا خوب بود.


بیشتر بخوانید:

درخشان: ناهنجاری تماشاگران چهره فوتبالمان را در سطح بین المللی زشت نشان می دهد

لطیفی: حواشی دیدار پرسپولیس و سپاهان ریشه در فرهنگ ورزشی کشورمان دارد

عربشاهی: لیدرها نقش اساسی در آرام کردن فضای ورزشگاه ها دارند

کلهر: بازیکن معترض باید محروم شود / ایجاد تنش در بازی باعث از دست رفتن کیفیت بازی می‌شود 

فتاحی: چیدمان هواداران سپاهان خوب مدیریت نشد/ شرکت طرف قرارداد برای فروش بلیت تخلف کرد


انتهای پیام/

در گفتگوی ویژه خبری امشب چه گذشت؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار