در نشست اعضای کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان مهاباد تأمین آب آشامیدنی سالم ۱۴۲ روستای این شهرستان بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، نالوسی، رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان مهاباد گفت: طرح آبرسانی به ۱۴۲ روستای این شهرستان از طریق تصفیه خانه آب آشامیدنی مهاباد از اسفند ماه پارسال آغاز شده و قرار است در این طرح آبرسانی به ۱۴۲ روستایی که در فصل گرما با آب سالم و کم آبی مواجه بودند انجام شود.

صنعتی، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد هم در این نشست با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام خوراکی و غالب شدن فرهنگ خرید اقلام ارزان قیمت در جامعه گفت: کارشناسان بهداشت محیط باید بیشترمراقب باشند تا افراد سودجو از این فرصت استفاده نکنند و سلامت جامعه را به خطر نیاندازند.

حسن پور، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد نیز با اشاره به نقش این شبکه در تأمین سلامت مواد غذایی گفت: ۵۰ درصدبیماری‌ها از طریق دام یا فرآورده‌های دامی به انسان منتقل می‌شود به همین منظور دامپزشکی وظیفه دارد برای کنترل بهداشت برتمام مراحل پرورش، فرآوری، حمل و نقل و عرضه دام و فرآورده‌های خام دامی نظارت کند.

مسئول بهداشت حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان مهاباد هم در این نشست گفت: تعداد ۲۰ بازرس به صورت روزانه و حتی در ایام تعطیل به طور مداوم برمواد غذایی عرضه شده نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند.

قاسم امینی افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال دو هزار و ۸۰۰ مورد بازدید از امکان و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت گرفت که در این بازدید‌ها در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

در پایان این نشست به مناسبت هفته سلامت از خانواده‌های مدینه آذری فر، کیان قربانی زاده و آرام آشوان که در سال ۹۷ اعضای فرزندانشان را اهدا کرده بودند قدردانی شد.

انتهای پیام/ج

برگزاری نشست به مناسبت هفته سلامت در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.