رهبر حزب اصلی مخالفان سودان گفت: خارطوم باید فورا به دیوان کیفری بین المللی که حکم بازداشت عمر البشیر را به اتهام جنایات جنگی و نسل کشی صادر کرده است، بپیوندد.

درخواست رهبر مخالفان سودان برای پیوستن این کشور به دیوان کیفری بین‌المللیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، صادق المهدی، رهبر حزب اصلی مخالفان سودان، روز شنبه اعلام کرد: سودان باید فورا به دیوان کیفری بین المللی که حکم بازداشت عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده این کشور را به اتهام جنایات جنگی و نسل کشی صادر کرده است، بپیوندد.

صادق المهدی در جمع خبرنگاران گفت: «دیگر هیچ مخالفتی برای پاسخ به درخواست های ما (برای پیوستن به دیوان کیفری بین المللی) وجود ندارد و ما باید فورا به آن ملحق شویم».

از زمان استعفای اجباری و بازداشت عمر البشیر در یازدهم آوریل، شورای نظامی انتقالی در این کشور حکومت می کند.

رهبر مخالفان سودان گفت: « آنچه در این کشور روی داد کودتای نظامی نبود، بلکه شرایطی بود که در آن نیروهای ارتش از مطالبات مردم حمایت کردند».

معترضان که از ششم آوریل مقابل مقر ارتش سودان تجمع کرده اند، تصمیم گرفتند حتی پس از استعفای عمر البشیر به تجمع خود ادامه دهند تا قدرت به غیرنظامیان منتقل شود، اما شورای نظامی هنوز از آن سر باز می زند.

معترضان همچنین خواستار محاکمه البشیر و مقامات اصلی دولت وی هستند.

دیوان کیفری بین المللی حکم بازداشت رئیس جمهور سابق سودان را صادر کرده است تا وی به اتهامات نسل کشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در مناقشه دارفور، منطقه ای در غرب سودان، پاسخ دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، سودان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار