رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از فعال شدن ۵۴۰ دستگاه دیالیز در کشور تا خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت امروز در حاشیه افتتاح بخش دیالیز بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار گفت: امروز روز مبارکی است به این خاطر که علیرغم تحریم‌های غرب مردم ایران همچنان توسعه و پویایی کشور را به‌روز می‌بینند.

وی ادامه داد: به همت جوانان برومند کشور دستگاه‌های داخلی دیالیز تولید شده است و تنها چند کشور در دنیا هستند که امکان ساخت این دستگاه پیشرفته را دارند و بسیار خوشحالیم که به همت همین جوانان، امروز بیش از ۱۰۰ دستگاه دیالیز در کشور فعال می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت اعلام کرد: تا خرداد امسال ۵۴۰ دستگاه دیالیز در کشور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

شادنوش گفت: در حال حاضر پزشکان طب اورژانس به صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان حضرت زینب (س) اروندکنار حضور دارند و امیدوار هستیم شاهد توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های این مجموعه باشیم.

وی افزود: برای احداث مرکز پیوند زیرساخت‌های کیفی بالایی نیاز است و امکان افتتاح آن در هر منطقه‌ای وجود ندارد. در حال حاضر ۱۸ مرکز پیوند در کشور فعال هستند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ۳۲ هزار بیمار دیالیزی در کشور داریم که به صورت خالص سه هزار بیمار در سال به این تعداد اضافه می‌شود و باید به دنبال روش‌های جایگزین باشیم.

شادنوش افزود: ۲۵ تا ۲۷ هزارنفر در کشور در لیست پیوند هستندکه هشت هزار و ۶۰۰ نفر از این افراد برای پیوند کلیه می‌باشند ضمن اینکه ۵۶۵ مرکز دیالیز نیز در کشور مشغول خدمات‌رسانی هستند.

انتهای پیام/ د

۵۴۰ دستگاه دیالیز در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.