سعدالدین گفت: در سال جدید برای تحقق پژوهش های مطلوب و تولید محور، بخشی از اعتبارات پژوهشی را برای اجرای این ‌مهم در دانشگاه ها در نظر خواهیم‌ گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،حسن سعدالدین مدیرکل دفتر نوسازی، تجهیز و تحول اداری استانداری سمنان در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی در خصوص تولید ویژه برنامه افطار با موضوع "نقش دانشگاه در رونق تولید" گفت: توسعه آموزش عالی یکی از دستاوردهای مهم و ارزنده انقلاب اسلامی در استان سمنان است که ‌نقش بسیار تعیین‌کننده و تاثیر گذاری در حوزه تولید و اشتغال دارد.

وی افزود: وجود حدود ۸۰ هزار دانشجو در ۶۵ مرکز آموزش عالی در استان سمنان، ظرفیتی بی نظیر و بسیار مطلوب است که می توان از این مهم برای توسعه و رونق تولید در استان، بهره برد.

سعدالدین به نقش دانشگاه ها در تولید علم اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه ها می توانند نقش بسیار تاثیر گذاری در تولید علم و تبدیل آن به فناوری، تجاری سازی و تولید تکنولوژی ایفا‌ کنند. در همین راستا و برای بهره گیری از ظرفیت آموزش عالی در استان و ارتباط این فضا با صنعت، برنامه ای ویژه بررسی نقش دانشگاه ها و دانشگاهیان در رونق تولید در دستور کار قرار گرفته است. دانشگاه ها می‌توانند با اجرای طرح های پژوهش محور، نتایج و ماحصل خروجی پژوهش های صورت گرفته را برای ایجاد فناوری، ‌تجازی سازی و نهایتا رونق تولید، در اختیار بخش صنعت قرار دهند.

تحقق شعار سال جدید باید در دستور کار دانشگاهیان و صنعتگران قرار گیرد

مدیرکل دفتر نوسازی، تجهیز و تحول اداری استانداری سمنان ضمن بایان اینکه برای تحقق شعار سال جدید باید تحولی در زمینه صنعت و علوم اتفاق افتد گفت: در سال جدید برای تحقق پژوهش های مطلوب و تولید محور، بخشی از اعتبارات پژوهشی را برای اجرای این ‌مهم در دانشگاه ها در نظر خواهیم‌ گرفت. شرکت های دانش بنیان، شرکت های فناور و استارت آپی می‌توانند در حوزه اجرای طرح های پژوهشی تولید محور، پای کار بیایند و با ارتباط گیری مطلوب با بخش صنعت استان، به رونق و توسعه تولید کمک‌ کنند.

وی در پایان ابراز کرد:  امیدواریم بتوانیم در ادامه تحقق شعار و سیاست های سال‌گذشته مبنی حمایت از کالای ایرانی، در سال جدید نیز در راستای اجرای سیاست ها و برنامه های رونق تولید، با‌ کمک‌ دانشگاه ها گامهای موثری برداریم.

انتهای پیام /گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.