مسئول امور فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال گفت: قانونی برای ساماندهی کانون‌های هواداری و ایجاد هویت برای هواداران نداریم.

غلامحسین زمان آبادی، مسئول امور فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی دیدار شب گذشته پرسپولیس و سپاهان و راهکار‌های لازم برای جلوگیری از تکرار این حواشی بیان کرد: پیش از شروع بازی پیش بینی وقوع چنین حواشی‌ را می‌کردیم و عوامل زیادی در این موضوع دخیل هستند. مدیران باشگاه پرسپولیس و سازمان لیگ برای جلوگیری از بروز مشکل کار‌های زیادی انجام دادند، اما در نهایت حساسیت بالای بازی و لزوم نتیجه گرفتن در آن یکی از عوامل تاثیرگذار در ایجاد اتفاق‌های بازی بود.

برخی افراد تصور می‌کنند قهرمانی حق طبیعی تیمشان است و تیم‌های دیگر نباید مقابل آن قرار بگیرند

او ادامه داد: خود ما رسانه ای‌ها به حدی یک تیم را بالا می‌بریم که هواداران آن فکر می‌کنند قهرمانی حق آن تیم است و اجازه نمی‌دهیم سایر تیم‌ها مقابل آن قرار بگیرند. تفاوتی هم ندارد این تیم سپاهان باشد یا پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی، در این میان برخی افراد تصور می‌کنند قهرمانی حق طبیعی تیمشان است و باید به هر قیمتی تیمشان را به پیروزی برسانند.

زمان آبادی: قانونی برای ساماندهی کانون‌های هواداری نداریم/ باید به بازیکن یاد بدهیم حق نزدیکی به داور را ندارد

برای رفع مشکلات باید عزمی ملی داشته باشیم

زمان آبادی تصریح کرد: حتی در هفته‌های پایانی لیگ برتر خود مدیران هم به افزایش این هیجان‌ها کمک می‌کنند چراکه آن‌ها هم پس از یک سال تلاش باید جواب بدهند و اگر تیمشان نتیجه نگیرد عملکرد یک فصل شان زیر سوال می‌رود. تمام این عوامل باید آسیب شناسی شده و با عزمی ملی راهکاری برای برطرف کردن مشکلات اتخاذ کنیم.

۲ هفته دیگر همه یادشان می‌رود چه اتفاقی در بازی پرسپولیس- سپاهان رخ داد

او افزود: متاسفانه این عزم ملی وجود ندارد و به جرئت می‌گویم حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان هم ۲ هفته دیگر فراموش می‌شود و یادمان می‌رود چه شرایطی پیش آمده بود. در هفته‌های آتی احتمال دارد وضعیت بدتر از دیدار پرسپولیس و سپاهان شود.

فراهم شدن زیرساخت‌ها در فوتبال ایران مغفول مانده است

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال درباره اینکه مسئولان باشگاه سپاهان اعتقاد دارند تحرکات پیش از بازی مدیر کانون هواداران باشگاه پرسپولیس یکی از عوامل اصلی به آشوب کشیده شدن این بازی بوده و در این وضعیت آیا کمیته فرهنگی فدراسیون به این مدیر تذکر می‌دهد یا خیر، گفت: با یک تذکر، صحبت و اخطار مشکلی حل نمی‌شود و باید کار‌های اصولی انجام شود. باید زیرساخت‌هایی مانند شماره گزاری صندلی هواداران یا شبکه‌ای کردن کل دوربین تمام بخش‌های ورزشگاه فراهم شود. مسائلی که تاکنون در فوتبال ایران مغفول مانده است. ضمن اینکه طبق قانون باید با هر مشکلی برخورد جدی صورت بگیرد.

زمان آبادی: قانونی برای ساماندهی کانون‌های هواداری نداریم/ باید به بازیکن یاد بدهیم حق نزدیکی به داور را ندارد

قانونی برای ساماندهی کانون‌های هواداری و ایجاد هویت برای طرفداران تیم‌ها نداریم

او ادامه داد: بخشی از راهکار‌های رفع این مشکلات سخت افزاری است که به آن اشاره کردم و بخش دیگر هم اقدام‌های نرم افزاری و انجام شدن کار‌های فرهنگی است. ما قانونی برای ساماندهی کانون هواداری و رفتار بازیکنان و مربیان داخل زمین نداریم که این موضوع هم به خود باشگاه‌ها مربوط می‌شود. شخصیت کانون هواداران باشگاه‌ها مستقل از فدراسیون فوتبال است و باید تماشاگری که وارد ورزشگاه می‌شود هویت داشته باشد.

اگر هواداران کارت شناسایی داشته باشند جرات نمی‌کنند دست به آشوب گری بزنند

زمان آبادی گفت: اگر برای هوادارانی که به ورزشگاه می‌آیند کارت شناسایی صادر شده و هویت او مشخص باشد دیگر هیچ کس جرات نمی‌کند با حضور در ورزشگاه دست به آشوب گری بزند و هرچه دلش می‌خواهد بگوید.

با بگیر و ببند مدافع سپاهان مشکل حل نمی‌شود

او درباره اینکه آیا نباید راهکاری اتخاذ شود که یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال که پول کلانی هم می‌گیرد به راحتی پس از اتمام بازی هواداران رقیب را تهدید نکند، اظهار داشت: باید با این موضوع هم برخورد مناسبی داشته باشیم. درست است مدافع سپاهان چنین حرفی زده، اما با بگیر و ببند او که مشکل حل نمی‌شود. در این موضوع هم باید قانون وارد کار شود.

زمان آبادی: قانونی برای ساماندهی کانون‌های هواداری نداریم/ باید به بازیکن یاد بدهیم حق نزدیکی به داور را ندارد

بازیکنان ما یاد گرفته اند با هر سوت سمت داور بروند

زمان آبادی درباره نقش اعتراض بازیکنان و مربیان در داخل زمین روی آشوب سکو‌ها بیان کرد: من هم به این موضوع اعتقاد دارم و ضربات مهلکی از اعتراض به تیم داوری به فوتبال ایران وارد شده است که بازی با ژاپن در جام ملت‌های آسیا نمونه آن است. متاسفانه بازیکنان ما یاد گرفته اند با هر سوت داور سریع سمت او بروند.

باید به بازیکن و مربی یاد بدهیم حق نزدیک شدن به داور را ندارند

او افزود: در همین بازی پرسپولیس و سپاهان دیدید کاپیتانی که باید سایر بازیکنان را آرام کند خودش معترض است. بازیکنان ما فکر می کنند رای داور با اعتراض به او تغییر می کند. در این مورد باید کار فرهنگی انجام داده و پیش از شروع لیگ به بازیکنان و مربیان بگوییم هر اعتراضی به داور می تواند منجر به اخطار گرفتن یا اخراج آنها از زمین شود تا یاد بگیرند حق نزدیکی به داور را ندارند.

استعمال سیگار در ورزشگاه هم از سوی AFC منع شده است

مسئول امور فرهنگی و اجتماعی فدراسیون فوتبال درباره راهکارهای لازم برای جلوگیری از مصرف دخانیات و مواد مخدر از سوی هواداران در ورزشگاه ها گفت: ورزشگاه ها در اختیار فدراسیون فوتبال نیست و ما تنها برای برگزاری بازی هایمان آنها را اجاره می کنیم. طبق قانون AFC حتی استعمال سیگار هم در ورزشگاه ممنوع است و ما هم می خواهیم مسئولان وزارت ورزش و نیروهای انتظامی ورزشگاه این قانون را اجرا کنند چراکه اجرای آن در حوزه وظایف فدراسیون فوتبال نیست‌ بلکه باید مدیران وزارت ورزش و ورزشگاه آزادی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار