رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خواستار نقش آفرینی بیشتر تشکل‌های بخش کشاورزی شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت : صدای بخش کشاورزی در کشور و استان به اندازه دیگر بخش‌ها بلند نیست.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی گفت : بیش از ۹۰ درصد بخش کشاورزی خصوصی است و این می‌تواند یک امتیاز خوب برای توسعه این بخش در صورت تقویت تشکل‌ها باشد.

کاشفی با اشاره به کشاورزی بودن استان کرمانشاه تاکید کرد: توسعه استان کرمانشاه بیش از هر بخش دیگری در گرو توسعه بخش کشاورزی است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه با اشاره به در پیش بودن فصل برداشت گندم افزود: اگر با ساز و کار مناسب برای خرید و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران اقدام نشود به راحتی شاهد قاچاق گندم در فصل برداشت خواهیم بود که این موضوع امنیت غذایی کشور را به مخاطره خواهد انداخت.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به ممنوعیت صادرات دام زنده داشت و افزود: این ممنوعیت سبب شده تا صادرکنندگان دام زنده به قاچاق دام رو بیاورند، این در حالی است که اگر دولت به جای ممنوعیت صادرات دام زنده بر روی صادرات آن تعرفه سر به سری می‌بست بهتر می‌توانست قیمت دام و گوشت قرمز را در داخل کشور کنترل کند.

کاشفی در ادامه اشاره‌ای هم به زمزمه‌هایی که برای ایجاد وزارت بازرگانی در دولت شنیده می‌شود داشت و افزود: ایجاد وزارت بازرگانی بزرگ‌ترین اشتباهی است که از سوی دولت صورت خواهد گرفت. در حال حاضر هم دولت برای هماهنگ کردن دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صمت با مشکل مواجه است و ایجاد وزارت بازرگانی نه تنها مشکلات این بخش را حل نمی‌کند بلکه تنها پاک کردن صورت مسئله است.

کاشفی تأکید کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه مخالفت خود را با ایجاد وزارت بازرگانی به صورت بیانیه اعلام خواهد کرد.

عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست با اشاره به افزایش احتمال قاچاق دام زنده در پی ممنوعیت صادرات افزود: دولت به جای ممنوعیت صادرات دام زنده باید فکر منطقی تری بکند، چرا که زمانی می‌توان موفق عمل کرد که شرایط قاچاق دام سخت‌تر شود، نه این که با ممنوعیت صادرات دام زنده راه برای قاچاق دام زنده بازتر کرد.

مصری سپس از نمایندگان تشکل‌های مختلف بخش کشاورزی استان کرمانشاه خواست تا نقطه نظرات خود را برای حل مشکلات این بخش با نمایندگان مجلس در میان بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه نقد کردن به تنهایی نمی‌تواند به حل مشکلات بخش کشاورزی کمک کند گفت: نقد کردن در کنار ارائه پیشنهادات می‌تواند زمینه‌های شکوفایی بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد.

سجاد سنجابی مدیرعامل تشکل‌های هدایتی و حمایتی کشاورزی کشور نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت هماهنگی بین تشکل‌ها برای حل مشکلات بخش کشاورزی گفت: در صورت وجود هماهنگی بین تشکل‌ها می‌توانیم شاهد شکوفایی بخش کشاورزی استان باشیم.

در این نشست نمایندگان تشکل‌های مختلف بخش کشاورزی به بیان نقطه نظرات خود برای حل مشکلات این بخش پرداختند .

 

 

انتهای پیام/د

صدای بخش کشاورزی در کشور و استان به اندازه دیگر بخش‌ها بلند نیست

 

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.